Разделы презентаций


Стендовый урок в 5 классе по теме "Hywel and Mermaid"

Тема урока: Hywel and Mermaid Тип урока: урок общеметодологической направленности (повторения системы знаний) Используемые технологии: технология развития критического мышления через чтение

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа № 5
Презентация урока
английского

языка в 5 классе
Учебник: «New Millennium English», учебник английского языка

для 5-х классов общеобразовательных учреждений, издательство «Титул», 2011, авторы-составители: Н.Н. Деревянко, С.В. Жаворонкова, Л.В. Талзи
Учитель: Марина Мадениетовна Шамбилова

Сургут, 2016
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа № 5Презентация урока английского языка в 5 классеУчебник: «New Millennium

Слайд 2 Тема урока:
Hywel and Mermaid
Тип урока:
урок общеметодологической

направленности (повторения системы знаний) Используемые технологии:
технология

развития критического мышления через чтение

Тема урока: Hywel and Mermaid Тип урока: урок общеметодологической направленности  (повторения системы знаний)

Слайд 3Цели урока:
формирование навыков поискового чтения;
расширение лингвистического кругозора, эрудиции;
развитие языковых

способностей, готовности к коммуникации;
создание условий для формирования познавательной активности

Цели урока: формирование навыков поискового чтения;расширение лингвистического кругозора, эрудиции;развитие языковых способностей, готовности к коммуникации;создание условий для формирования

Слайд 4 -
Планируемые результаты формирования универсальных учебных действий :
Личностные УУД:
осознание возможностей самореализации

средствами иностранного языка.
Регулятивные УУД:
планировать решение учебной задачи;
уметь искать

и выделять необходимую информацию при аудировании и чтении.
Познавательные УУД:
умение читать/слушать текст с разной глубиной понимания.
Коммуникативные УУД:
читать несложные аутентичные тексты разных жанров и стилей с пониманием детальной информации;
передавать основное содержание, основную мысль прочитанного или услышанного.
-Планируемые результаты формирования универсальных учебных действий :Личностные УУД:осознание возможностей самореализации средствами иностранного языка.Регулятивные УУД: планировать решение

Слайд 5Warm-up
Look at the pictures and name these stories/tales.
(The Rabbit and

the Fox, The Beauty and the Beast, Cinderella, Fisherman and

Mermaid, Thumbelina, Mermaid)
With books closed, Pp listen to the tape and say what they hear. They may use their mother tongue. Introduce mermaid, wave.
(Sounds: Sea waves rolling. A girl singing in Welsh. A sea storm and wind houling. A wooden ship creaking in the wind.)
Answer the questions:
(Can you name the theme of the lesson?
What will you speak about?)

1. Мотивирование к учебной деятельности

Warm-upLook at the pictures and name these stories/tales.(The Rabbit and the Fox, The Beauty and the Beast,

Слайд 6Fisherman and Mermaid
Thumbelina

Fisherman and MermaidThumbelina

Слайд 7
Cinderella







Mermaid

CinderellaMermaid

Слайд 8

The Rabbit and the Fox The Beauty and the Beast

Слайд 9№ 1 Class. To introduce new vocabulary.
Ask Pp to open

the books and find the words in the pictures.
Practise

saying the words.
(Vocabulary: New:
Active: calm, draw a net, kiss goodbye, mermaid, net, shore, wave
Passive: lines, narrator, quotations marks, row, speeches
Revision: fisherman, rock, storm)

2. Актуализация и фиксирование индивидуального обучения в пробном учебном действии

№ 1 Class. To introduce new vocabulary.Ask Pp to open the books and find the words in

Слайд 10№ 2a Individual, pairs. To practise predicting the content of

listening from visuals.
(Look at the pictures and put them in

order.
There is one extra picture.)
Ask Pp, What do you think the story is about? Elicit their answers in English or mother tongue.
Ask Pp to put the pictures in order and compare their answers in pairs.

3.Выявление места и причины затруднения

№ 2a Individual, pairs. To practise predicting the content of listening from visuals.(Look at the pictures and

Слайд 13№ 2b Individual, class. To practise listening for gist.
(Listen

to the story and check your answer in Ex. 2a)
Ask

Pp to listen to the story and check if they were right.
(Answer key: A B G F C D)

4. Построение проекта выхода из затруднения. Реализация построенного проекта

№ 2b Individual, class. To practise listening for gist. (Listen to the story and check your answer

Слайд 14№ 3a Individual / class. To practise reading for detail.
(Read

and match the pictures and the paragraphs)
Ask Pp to read

the story and match the paragraphs and the pictures. Do the first two pictures together with the class. Elicit the meaning of draw your net and clear up any other vocabulary problems.



5.Первичное закрепление с проговариванием

№ 3a Individual / class. To practise reading for detail.(Read and match the pictures and the paragraphs)Ask

Слайд 15№ 3a Individual / Pairs. To practise reading for detail.

Before

checking, let Pp compare their answers in pairs. Ask: Which

paragraphs have no picture? (There are no pictures for paragraphs 2 and 6.)

Answer key: 1A 3B 4G 5F 7C 8D


6. Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону

№ 3a Individual / Pairs. To practise reading for detail.Before checking, let Pp compare their answers in

Слайд 17№ 3b) Individual, class. To raise pupil’s awareness of a

script as a text type.
Ask Pp to read the story

again and answer the questions.
1. Does the story have a sad or happy ending? Why?
2. How many scenes are there in the story? What are they?
3. How many characters are there in the story? Who are they?
 Possible answers:
1.The story has a happy ending. / The mermaid saved Hywel. Etc.
2. Eight scenes.
3.The main characters (Hywel, Modlen, Hywel’s friend) and the fishermen.


7. Включение в систему знаний и повторение

№ 3b) Individual, class. To raise pupil’s awareness of a script as a text type.Ask Pp to

Слайд 18Let pupils to discuss the lesson:
(What was interesting / new

/ boring / funny / easy /difficult/ useful / exciting

/ sad ?)
Put marks to yourself and to your classmates.
Let them name the best pupils of the lesson.

Homework:
Tell Pp that they have two options for their homework: they may either choose a scene from the story and write a script or do the exercises in the Workbook.

№ 4 a): Find where the characters are speaking.
№ 4 b): Act out the story.

8. Рефлексия учебной деятельности на уроке (итог)

Let pupils to discuss the lesson:(What was interesting / new / boring / funny / easy /difficult/

Слайд 19Thank you for attention

Thank you for attention

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика