Разделы презентаций


Food

F,o,d,o.Look at the picture and name the topic, please. Guess?

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1УМК М.З. Биболетовой « Enjoy English -3»
1 четверть урок 7

Шалыгина Галина Михайловна
Учитель английского языка
МБОУ СОШ №2 гор. Лесосибирска
Food

УМК М.З. Биболетовой « Enjoy English -3»1 четверть урок 7 Шалыгина Галина МихайловнаУчитель английского языкаМБОУ СОШ №2

Слайд 2F,o,d,o.
Look at the picture and name the topic, please.
Guess?

F,o,d,o.Look at the picture and name the topic, please. Guess?

Слайд 3Food
We are going to do a lot in the lesson

/our task is to train sounds, to make up dialogues,

read the words ,learn new words on the topic Food.

remember!!!

FoodWe are going to do a lot in the lesson /our task is to train sounds, to

Слайд 4Phonetic drill-let’s train our tongues.
Давайте поможем Вини научить кролика правильно

произносить некоторые звуки.
Ведь ему надо принять гостей,которые бдут говорить с

ним по-английски

[Р]
[H]
[T]
[w]

Дуй на ладошку

задуй свечу

Часики тикают

[t]-[d],[t]-[d].

WELL!!

Давайте поможем Вини научить кролика правильно произносить некоторые звуки.
Ведь ему надо принять гостей, которые будут говорить с ним по-английски

Phonetic drill-let’s train our tongues.Давайте поможем Вини научить кролика правильно произносить некоторые звуки.Ведь ему надо принять гостей,которые

Слайд 5Кролик повторял за нами звуки и записывал их ,чтобы лучше

запомнить. Но написал их на русском языке. Давайте поможем написать

их в английской транскрипции.

Let’s help to write sounds in English.

[t] [ d] [ r] [m] [n] [h ]
[w] [f]

Т д р м н х в ф

Проверь себя

Кролик повторял за нами звуки и записывал их ,чтобы лучше запомнить. Но написал их на русском языке.

Слайд 6Could you repeat these sounds?
Listen to each other and if

you pronounced correctly, put + in your control list.

If not- cheer up! You need some more practice with these
sounds at home …
Could you repeat these sounds?Listen to each other and if you pronounced correctly, put + in your

Слайд 7 Warming-up.
At first, answer my questions, please.

– Do you like milk

for breakfast?  – Do you like eggs for breakfast?

– Do you like an orange (an apple, a banana, etc.) ? – Do you like some butter and some cheese?
(Yes, I do/No, I don”t)

Take a piece of paper and write down what do you like for breakfast

Warming-up.   At first, answer my questions, please.– Do you like milk for breakfast?  –

Слайд 8Let’s read
fun- farm
nut- car
luck- are
clock-short

fox-corn

frog-horse

Reading activity

[ɒ]

[˄]

It’s time for us to show our skills in reading
Open your student’s books page 4 exercise 15

[ɑ:]

[ɔ:]

Let’s readfun- farm nut- car luck- areclock-short

Слайд 9It’s time for us to show our skills in reading Open

your student’s books page 4 exercise 15

It’s time for us to show our skills in reading Open your student’s books page 4 exercise

Слайд 10Find the words with the sound

[ a:] then with the sound [˄]

[ a:]

farm

are

farmer

park

car

dark

must

nut

but

давайте проверим

let's check

Let’s read the words aloud.

I
student’s books page 4 exercise 15

[˄]

Find the words with the sound       [ a:] then with the

Слайд 11Rabbit collected a lot of vegetables and fruits to treat

his friends. But he doesn’t know them in English.
Let’s help

our Rabbit to learn new words.
Rabbit collected a lot of vegetables and fruits to treat his friends. But he doesn’t know them

Слайд 12Vocabulary work

apples [æplz]]
tomatoes[tə’meɪtəʋz]
Nuts [nʌts]

Vocabulary workapples [æplz]]tomatoes[tə’meɪtəʋz]Nuts [nʌts]

Слайд 13potatoes [pəˈteɪtəʊz]]
corn [kɔːn]
cabbage [ˈkæbɪʤ]
carrots [ˈkærəts]

potatoes [pəˈteɪtəʊz]]corn [kɔːn]cabbage [ˈkæbɪʤ]carrots [ˈkærəts]

Слайд 14Vocabulary Activity in written form
. The task is to find

the missing letters.
ap…les
t…matoes
Car…ot
co…n 
Cab…age

Vocabulary Activity in written form. The task is to find the missing letters.ap…lest…matoesCar…otco…n Cab…age

Слайд 15Кролик переживает как он будет общаться с друзьями на английском

языке

Давайте поможем ему вспомнить все выражения
– Do you like milk for breakfast? 
-Would you like some milk
Good morning,
I’m glad to see you
Sit dоwn, please…

Кролик переживает как он будет общаться с друзьями на английском языке

Слайд 16-Would you like some milk (butter,ham,bread,cheese,fish,apples,nuts, tomatoes or corn?)
-Yes,please/ No,thank

you.
Dialogue activity
Look at the screen, you see a dialogue. Your

task is to make up a dialogue
These phrases help to keep the conversation moving:

You have three steps of doing this activity
Think
Write
Act out the conversation


-Would you like some milk (butter,ham,bread,cheese,fish,apples,nuts, tomatoes or corn?)-Yes,please/ No,thank you.Dialogue activityLook at the screen, you see

Слайд 17

рефлексия
The end of

the lesson

Слайд 18The sheet of self- assessments of student

The sheet of self- assessments of student

Слайд 19I want you to write down your homework
Ex.3, page 9-Work

Book
Learn new words by heart.

I want you to write down your homeworkEx.3, page 9-Work BookLearn new words by heart.

Слайд 20Marks. Conclusion
You worked well during the lesson.
Your pronunciation is very

good
You speak very fluently. You have made a lot of

progress.

The bell has gone. Collect your things.
Good-bye

Marks. ConclusionYou worked well during the lesson.Your pronunciation is very goodYou speak very fluently. You have made

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика