Разделы презентаций


Презентация по теме "Экология" (написание официального письма)

Содержание

Цели:1.2.3.Воспитательный аспект – формированиеответственного отношения к экологическимпроблемам.Развивающий аспект – развитие уменияизлагать свою точку зрения.Учебный аспект – развитие умения писатьофициальное письмо.

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1Волшебный конверт
Урок письма в 7 классе по теме
«Защита окружающей
среды»(английский язык)
Подготовила:

учитель
английского языка МОУ
«Ближнеигуменская СОШ
Белгородского района
Белгородской области»
Чикулаева Ирина Владимировна
(e-mail: ichikulaeva@rambler.ru)

Волшебный конвертУрок письма в 7 классе по теме«Защита окружающейсреды»(английский язык)Подготовила: учительанглийского языка МОУ«Ближнеигуменская СОШБелгородского районаБелгородской области»Чикулаева Ирина

Слайд 2



Цели:
1.








2.





3.
Воспитательный аспект – формирование
ответственного отношения к экологическим
проблемам.
Развивающий аспект – развитие

умения
излагать свою точку зрения.
Учебный аспект – развитие умения писать
официальное письмо.

Цели:1.2.3.Воспитательный аспект – формированиеответственного отношения к экологическимпроблемам.Развивающий аспект – развитие уменияизлагать свою точку зрения.Учебный аспект – развитие

Слайд 3






































Структура урока
I. Орг. момент.
II. Изучение нового материала:
1. Актуализация знаний.
2.

Постановка задач совместно с учащимися.
3. Объяснение нового материала.
III. Первичное закрепление

нового материала.

IV. Проверка первичного понимания нового материала.
V. Итоги.

VI. Домашнее задание.
VII. Рефлексия.

Структура урокаI.  Орг. момент.II. Изучение нового материала:1. Актуализация знаний.2. Постановка задач совместно с учащимися.3. Объяснение нового

Слайд 4


Изучение нового материала
Our lesson is “The Magic Envelope”. Please, write

down the
date and the theme of our lesson. What is

this lesson about? But
before we start our lesson let’s play.

Agree or Disagree (согласитесь или не согласитесь)
Согласитесь или не согласитесь с предложенными вам

утверждениями. Если вы считаете, что данное высказывание
верно, то соедините отрезками пару точек с номерами,
указанными в колонке с заголовком «YES». Если же вы
считаете утверждение ложным, то соедините точки с

номерами, указанными в колонке «NO». Если вы ни разу не
ошибетесь, то получите узнаваемый рисунок. Сделайте к нему
подпись.

Изучение нового материала	Our lesson is “The Magic Envelope”. Please, write down thedate and the theme of our

Слайд 5Statements
Yes
No
1. The monkey’s tail is longer than the
cat’s.
2–4
1–2
2. The giraffe

has got the longest neck.
4–9
2–5
3. There are five seasons in

a year.

5–8

9 – 11

4. Tigers live alone.

11 – 2

8–6

5. Rabbits can live five years.

2–5

6–7

6.People celebrate Christmas in spring.

7–9

5–6

7. Winter holidays are the longest.

9–6

6–8

8.There is usually a lot of fruit in
autumn.

8 – 11

5–8

9. Summer is warmer than spring.

4–5

8–1

10. Horses can live thirty years.

8-9

1-5

StatementsYesNo1. The monkey’s tail is longer than the	cat’s.2–41–22. The giraffe has got the longest neck.4–92–53. There are

Слайд 6


Постановка задач урока
совместно с учащимися
- OK. What will we speak

about?
- Why will we speak about letters?
- Do you write

letters to the newspapers or
magazines? Would you like to write these
letters? Why? Can you write the official
letter?

- So, what will we know today?

Постановка задач урока	совместно с учащимися- OK. What will we speak about?- Why will we speak about letters?-

Слайд 7















Актуализация знаний
1.

2.

3.
Do you like writing letters?
What kind of letters are

hard to write?
What kind of letters are easy to write?

Актуализация знаний1.2.3.Do you like writing letters?What kind of letters are hard to write?What kind of letters are

Слайд 8
































Объяснение нового материала
When you are writing a formal letter, it

is important to
include the correct parts and arrange the parts

in the correct
order.

Ex. 1 Let’s discuss the plan of the letter. This is a
formal letter, not one you would write to a friend. Go
through the parts to make sure you have understood
all the vocabulary. Label the different parts of the
letter on the plan. (Draw the plan of the letter on the
board and ask students to come up and label it.)

Name the parts of a formal letter. Use the greeting, the topic, the
close, the date, the sender’s address, the main part, the sender’s
signature and name, the receiver’s name and address.

Объяснение нового материалаWhen you are writing a formal letter, it is important toinclude the correct parts and

Слайд 9






































































1
План письма
2
3





4




5


6









7



8

1План письма2			3456	7		8

Слайд 10






































































План письма
the receiver’s
name and
the sender’s address




the date
address



the greeting




the topic




the main

part







the close



the sender’s signature and name

План письма	the receiver’s		name andthe sender’s address	the date	addressthe greeting		the topic				the main part			the close					the sender’s signature and name

Слайд 11
































Первичное закрепление нового
материала
1.








2.











3.
Ex. 2 Read and identify the eight parts

of the
letter. Then, in pairs, match each part of the
letter

to the plan in ex. 1.
Ex. 3 Answer the questions about the letter in
ex. 2, then check your answers in pairs. Then
check and discuss the answers with the whole
class.
Ex. 4 Read the letter from Clair Mitchell.
Where should the missing parts go?
Первичное закрепление нового	материала1.2.3.Ex. 2 Read and identify the eight parts of theletter. Then, in pairs, match each

Слайд 12

































Проверка первичного понимания
изученного материала
Работа по разноуровневым карточкам
Оценка «5»
How are wild

animals protected in Russia?
What can you write to the Young

Telegraph newspaper? Use the
words from the box. Send your letter to Talk Back, Young
Telegraph, 346 Old Street, London ECIV 9NQ or e-mail y.t@two-
can.co.uk.

[ are in danger; are put on the official list of protected animals; are

trying to bring back; raise ]

Проверка первичного пониманияизученного материалаРабота по разноуровневым карточкамОценка «5»How are wild animals protected in Russia?What can you write

Слайд 13
































Оценка «4»
Liz wants to know more about animals. She writes

to the
National Geographic World magazine.
Dear Editor,
I like animals and I

work at the Zoological Garden. I’d like
to learn more about big cats, snow leopards in particular.
Would you please publish an article about these animals?

Thank you in advance.

Sincerely yours,
Liz McCallur

You can write a letter to this magazine and ask for
information you need. What information would you ask
for? The address of the magazine: National Geographic
World, 17th and M.Streets N.W., Washington D.C., 20036,
USA

Оценка «4»Liz wants to know more about animals. She writes to theNational Geographic World magazine.Dear Editor,	I like

Слайд 14
































Оценка «3»


Read and identify the parts of the letter.


a

10 March
b We are the representatives for Year 13,

Class 7. This year, we are
studying Animal Biology. If it were possible, we would like to come
and visit the zoo together, especially to look at the animal’s house.
Many of us are doing projects about tigers or lions, and we would like
to collect as much information as we can.
We look forward to hearing from you.

e

Yours faithfully,

c Lera Ivanova Vlad Petrov
Class representatives

Dear Sir or Madam,

d Belgorod Comprehensive School f
Sadovaya Street

g

School visits to London Zoo

Belgorod 31
h The Manager
London Zoo
Regent Park
London NW1

Оценка «3»Read and identify the parts of the letter.a  10 Marchb  We are the representatives

Слайд 15






































Подведение итогов
- We have spoken about letters.

- We have known

the parts of the
official letter
- We’ve learnt to write the

official

letter correctly in English.

Подведение итогов- We have spoken about letters.- We have known the parts of theofficial letter- We’ve learnt

Слайд 16


Домашнее задание
Write a formal letter and lay it out correctly.
Write

to the Manager, Megacorp Industries, 2295 West Avenue,
New York, USA.
Say

what school you go to and that you are doing a project on the
environment.

Say you would be grateful if they could send you any details
about the way the company is helping to improve the
environment.

Say you look forward to hearing from them.
Finish the letter in the correct way.

Домашнее заданиеWrite a formal letter and lay it out correctly.Write to the Manager, Megacorp Industries, 2295 West

Слайд 17
Рефлексия
Пришел(а) с мыслью …

Ухожу с желанием…
Пришел(а) с желанием…

Ухожу с мыслью…

РефлексияПришел(а) с мыслью …Ухожу с желанием…Пришел(а) с желанием…Ухожу с мыслью…

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика