Слайд 1"Проблема преемственности и адаптации в обучении 5-х классов в реализации
ФГОС".
Учитель английского языка
ГБОУ СОШ 274
Башилова Е.И.
Слайд 2Переход из начальной школы в среднюю- время кризиса.
переход неизбежно связан
со снижением успеваемости, хотя бы временным.
необходимо время, чтобы приспособиться
к новому темпу и стилю жизни.
- внешние изменения совпадают по времени с началом физиологических изменений в организме детей
Слайд 4Преемственность — это не только подготовка к новому, но и,
что еще более важно и существенно, сохранение и развитие необходимого
и целесообразного старого, связь между новым и старым как основа поэтапного развития процесса. В образовании преемственность – это система связей, обеспечивающая взаимодействие основных задач, содержания и методов обучения и воспитания с целью создания единого непрерывного образовательного процесса на смежных этапах развития ребенка.
Слайд 6В личностно-ориентированном образовании ученик — главное действующее лицо всего образовательного процесса.
Педагог
становится не столько «источником информации» и «контролером», сколько помощником в
развитии личности ученика.
Слайд 10-When do you wear light clothes?
-when it is hot in the street;
-when it is cold in the street;
-all the time;
-What do you wear in winter when it is cold?
-I wear a raincoat;
-I wear sandals;
-I wear an overcoat;
-Why do you often put on a raincoat in autumn?
-because I go to school every day;
-because it often rains in autumn;
-because it is very beautiful;
-What do you put on when you want to swim in the river?
-I put on a sweater;
-I put on mittens;
-I put on a bathing suit;
Answer the questions:
Слайд 11Make up sentences of the given words
1) the, live, we,
on, planet, is, Earth
___________________________________
2) Are, large, continents, the
____________________________________
3) Australia, there
,one, is, only, country, in
_____________________________________
4) Vietnam , are, in, and, Asia, India
_____________________________________
5) African, Egypt , country, an, is
_____________________________________
6) The , the world , country ,in, largest, Russia , is
______________________________________
Слайд 12Make up sentences of the given words
1) live, we, on,
the planet, is, Earth
___________________________________
2) Are, large, the continents,
____________________________________
3) Australia,
there is, one, only, country, in
_____________________________________
4) Vietnam , are, in, and, Asia, India
_____________________________________
5) an African, Egypt , country, is
_____________________________________
6) The largest, in the world , country , Russia , is
______________________________________
ocean
Green star
Bright river
High field
Great Earth
Round mountain
Match adjectives with nouns
Слайд 14Complete the sentences using the adjectives:
pleasant , lovely, nice,
young, bad, new, sweet.
Those flowers smell ……….. .
The song sounds
…………… .
The old man feels ………….. .
The apples taste ……………. .
The trees in blossom smell ………. .
The girl looked …………. .
Слайд 15I ………………..summer.
I
…………...…..winter.
In summer I always ………… .
I often ………………in winter.
And in spring I usually ………… .
I can ………and ……… .
I can’t …………well.
But I am good at ……… .
Fill the spaces with right word.
go for a walk, like, play snowballs, run, jump, swimming, don’t like, reading, sing.
Слайд 16I ………………..summer.
I
…………...…..winter.
Last summer ………… in the river .
I often ………………in winter.
Next spring I ………… .
I can ………and ……… .
I couldn’t …………well.
But I am good at ……… .
Fill the spaces with right word.
To go for a walk, to like, to play snowballs, to run, to jump, to swim, not to like, to read, to sing.
Слайд 17Make the right choice.
1. He never goes……..in the forest.
fresh, b)
deep, c) high, d) wide
2. There is always ….
Air in the forest.
a) fresh, b) deep, c) high, d) tall
3.She is a …..girl.
a) high , b) tall, c) fresh , d) long
4.There was a ….. Tower not far from the bridge.
a) deep , b) long, c) fresh , d) high
Слайд 19Name the Holiday
The Day of Dark Spirits
The Day of a
New Life
The Day of Love and Friendship
The Day of Bonfires
and Fireworks
The Day of Wonderful Presents
The Day for Making a New Start
Слайд 20Name the words to the holidays
New Year
Guy Fawkes’ Night
Christmas
Easter
St. Valentine’s
Day
Halloween
Слайд 21Put the necessary words in the sentences
1. Children like to
play «Trick or ... » on the Halloween.
2. The main
guest on Christmas is S... ... .
3. The main bird on Christmas is t... .
4.People wish each other “Happy ... and ... Christmas”.
5. A lot of dishes are cooked with p... on the Halloween.
6. On Easter children look for chocolate e... around the house and in the garden.
7. People leave milk and sweets for S... on Christmas.
8. The most famous Christmas song is J... B... .
9. On St. Valentine’s day people give each other chocolate and sweet h… .
Слайд 22What holidays are the sentences about?
1.In London people gather to
celebrate this holiday at Trafalgar Square.
2.People make up lamps of
pumpkins.
3.This holiday means spring, new life after winter, flowers, green trees.
4.On this day everyone opens presents and sits down at the table to have a big dinner.
5.On this day people send a special greeting card to those whom they love.
6.People celebrate this holiday because of the man who wanted to blow up the Houses of Parliament in 1605.
Слайд 23Метапредметными результаты
-умение устанавливать причинно-следственные связи, строить логическое рассуждение, умозаключение (индуктивное,
дедуктивное и по аналогии) и делать выводы;
-умение работать индивидуально и
в группе: находить общее решение, слушать партнёра, формулировать;
- развитие коммуникативной компетенции, включая умение взаимодействовать с окружающими, выполняя разные социальные роли;
-развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией: поиск и выделение нужной информации, обобщение и фиксация информации;
- развитие смыслового чтения, включая умение выделять тему, прогнозировать содержание текста по заголовку/ключевым словам, выделять основную мысль, главные факты, опуская второстепенные, устанавливать логическую последовательность основных фактов;
Слайд 24«Учитель должен смотреть на ученика с оптимизмом...»
Ш.А.Амонашвили