Разделы презентаций


Лекция_по_регламенту

Содержание

FDR Moscow - Московский ПолитехPolytech North Capital Motorsport - СПбПУ Формула Студент РУДНФормула Студент МАДИFormula Electric MADITogliatti Racing TeamSHUKHOV RACING TEAMNEFTEGAZ EngineeringФормула студент Магнитогорск DS-GarageДвижение в России

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1


Слайд 2FDR Moscow - Московский Политех
Polytech North Capital Motorsport - СПбПУ


Формула Студент РУДН
Формула Студент МАДИ
Formula Electric MADI
Togliatti Racing Team
SHUKHOV RACING

TEAM
NEFTEGAZ Engineering
Формула студент Магнитогорск DS-Garage

Движение в России

FDR Moscow - Московский ПолитехPolytech North Capital Motorsport - СПбПУ Формула Студент РУДНФормула Студент МАДИFormula Electric MADITogliatti

Слайд 3Раскол
До 2017 года был единый регламент от SAE (ассоциации автомобильных

инженеров). В 2017 году организаторы немецкого этапа предложили свою версию

регламента, которая стала основной на большинстве европейских этапов.

Германия
Австрия
Англия
Чехия
Венгрия
Испания
Голландия

США (2 этапа)
Италия

FS-Rules (formulastudent.de - Германия):

Formula SAE Rules (fsaeonline.com - США):

РасколДо 2017 года был единый регламент от SAE (ассоциации автомобильных инженеров). В 2017 году организаторы немецкого этапа

Слайд 4Структура регламента
133 страницы
8 разделов:

A - Administrative Regulations
T - General Technical

Requirements
CV - Internal Combustion Engine Vehicles
EV - Electric Vehicles
DV -

Driverless Vehicles
IN - Technical Inspections
S - Static Events
D - Dynamic Events
Структура регламента133 страницы8 разделов:A - Administrative RegulationsT - General Technical RequirementsCV - Internal Combustion Engine VehiclesEV -

Слайд 5Классы автомобилей
A1.2.1 The competition is split into the following classes:
Internal

Combustion Engine Vehicle (CV)
Electric Vehicle (EV)
Driverless Vehicle (DV) (which are

either CV or EV)

EV. AMZ Racing Zurich(Швейцария)

CV. It’s our, you know

Классы автомобилейA1.2.1 The competition is split into the following classes:Internal Combustion Engine Vehicle (CV)Electric Vehicle (EV)Driverless Vehicle

Слайд 6Испытания
Техническая инспекция
Статика:
Business Plan Presentation
Cost and Manufacturing
Engineering Design Event
Динамика:
Skidpad
Acceleration
Autocross
Endurance
Efficiency

Разделы регламента T,S,D

ИспытанияТехническая инспекцияСтатика:Business Plan PresentationCost and ManufacturingEngineering Design EventДинамика:SkidpadAccelerationAutocrossEnduranceEfficiencyРазделы регламента T,S,D

Слайд 7Техническая инспекция
IN1.1.1 The technical inspection is divided into the following

parts:
• Pre-Inspection
• [EV ONLY] Accumulator Inspection
• [EV ONLY] Electrical Inspection

Mechanical Inspection (scrutineering)
• [DV ONLY] Driverless Inspection
• Tilt Test
• Vehicle Weighing
• [CV ONLY] Noise Test
• [EV ONLY] Rain Test
• Brake Test
• [DV ONLY] EBS Test
Техническая инспекцияIN1.1.1 The technical inspection is divided into the following parts:• Pre-Inspection• [EV ONLY] Accumulator Inspection• [EV

Слайд 8Business Plan Presentation
Презентация на 10 минут с бизнес планом производства

и продажи автомобилей

Business Plan PresentationПрезентация на 10 минут с бизнес планом производства и продажи автомобилей

Слайд 9Cost and manufacturing
Расчет стоимости операций изготовления и сборки деталей,

описание этих процессов

Cost and manufacturing Расчет стоимости операций изготовления и сборки деталей, описание этих процессов

Слайд 10Engineering design event
Общение с судьями в течение часа – защита

конструкционных решений и расчетов.

Engineering design eventОбщение с судьями в течение часа – защита конструкционных решений и расчетов.

Слайд 11Acceleration
D5.1.1 The acceleration course is a straight line with a

length of 75m from starting line to finish line…

AccelerationD5.1.1 The acceleration course is a straight line with a length of 75m from starting line to

Слайд 12Skidpad
D4.1.1 The skidpad course consists of two pairs of

concentric circles in a figure of eight pattern.

Skidpad D4.1.1 The skidpad course consists of two pairs of concentric circles in a figure of eight

Слайд 13Autocross
D6.1.1 The autocross track layout is a handling track

built to the following guidelines:
• Straights: No longer than 80m

Constant Turns: up to 50m diameter
• Hairpin Turns: Minimum of 9m outside diameter (of the turn)
• Slaloms: Cones in a straight line with 7:5m to 12m spacing
• Miscellaneous: Chicanes, multiple turns, decreasing radius turns, etc. The minimum
track width is 3 m.
D6.1.2 The length of the autocross track is less than 1:5 km.
Autocross D6.1.1 The autocross track layout is a handling track built to the following guidelines:• Straights: No

Слайд 14Endurance (Efficiency)
D7.1.1 The endurance track layout is a closed

lap circuit built with the following guidelines:
Straights: No longer than

80m
Constant Turns: up to 50m diameter
Hairpin Turns: Minimum of 9m outside diameter (of the turn)
Slaloms: Cones in a straight line with 9m to 15m spacing
Miscellaneous: Chicanes, multiple turns, decreasing radius turns, etc.
The minimum track width is 3m
D7.1.2 The length of one lap of the endurance track is approximately 1 km.
D7.1.3 The length of the complete endurance is approximately 22 km.
Endurance (Efficiency) D7.1.1 The endurance track layout is a closed lap circuit built with the following guidelines:Straights:

Слайд 15Главные требования

Главные требования

Слайд 16Formula-style
Автомобиль с открытыми колесами
T2.1.2 The vehicle must be open-wheeled, single

seat and open cockpit (a formula style body) with four

wheels that are not in a straight line.
Объем двигателя не более 710 см3
CV1.1.1 The engine(s) used to power the vehicle must be piston engine(s) using a four-stroke primary heat cycle with a displacement not exceeding 710 cm3 per cycle. Hybrid powertrains, such as those using electric motors running off stored energy, are prohibited.
Минимальный ход подвески 50 мм
T2.3.1 The vehicle must be equipped with fully operational front and rear suspension systems including shock absorbers and a usable wheel travel of at least 50mm …
Formula-styleАвтомобиль с открытыми колесамиT2.1.2 The vehicle must be open-wheeled, single seat and open cockpit (a formula style

Слайд 17Formula-style

Formula-style

Слайд 18Любой тип
Ход не меньше 50 мм
Обязательно 4 колеса
База не меньше

1525мм
T 2.7.1 The vehicle must have a wheelbase of at

least 1525 mm.

Чаще всего:
Двухрычажная подвеска спереди и сзади
Амортизаторы от велосипеда

Подвеска

Любой типХод не меньше 50 ммОбязательно 4 колесаБаза не меньше 1525ммT 2.7.1 The vehicle must have a

Слайд 19Несущая система может быть любой. Чаще всего:
Стальная пространственная трубчатая рама
Карбоновый

монокок
Алюминиевый монокок
Композитная трубчатая рама
Рама

Несущая система может быть любой.  Чаще всего:Стальная пространственная трубчатая рамаКарбоновый монококАлюминиевый монококКомпозитная трубчатая рамаРама

Слайд 20Рама включает в себя следующие элементы:
Main Hoop - A roll

bar located alongside or just behind the
driver’s torso.
Front Hoop -

A roll bar located above the driver’s legs, in
proximity to the steering wheel.
Roll Hoops – Both the Front Hoop and the Main Hoop are classified as “Roll Hoops”
Roll Hoop Bracing Supports – The structure from the lower end of the Roll Hoop Bracing back to the Roll Hoop(s).
Front Bulkhead – A planar structure that defines the forward plane of the Major Structure of the Frame and functions to provide protection for the driver’s feet.
Impact Attenuator – A deformable, energy absorbing device
located forward of the Front Bulkhead. Side impact structure – The area of the side of the chassis between the front hoop and the main hoop and from the chassis floor to the height as required in T3.15 above the lowest inside chassis point between front hoop and main hoop.

Рама

Рама включает в себя следующие элементы:Main Hoop - A roll bar located alongside or just behind thedriver’s

Слайд 21Main Hoop
T 2.9.1
The main hoop must be constructed of a

single piece of uncut, continuous, closed section steel tubing.
Рама

Main HoopT 2.9.1The main hoop must be constructed of a single piece of uncut, continuous, closed section

Слайд 22Main hoop bracing
T 2.11
Main Hoop Bracing
T 2.11.1
The main hoop

must be supported by two bracings extending on both sides

of the main hoop
to the front or the rear.
T 2.11.2
In side view the main hoop and the main hoop bracings must not lie on the same side of the
vertical line through the top of the main hoop.

Рама

Main hoop bracingT 2.11Main Hoop Bracing T 2.11.1The main hoop must be supported by two bracings extending

Слайд 23Front hoop
T 2.10
Front Hoop
T 2.10.1
If the front hoop is made

from more than one piece it must be supported by

node-to-node triangulation or an equivalent construction.
T 2.10.2
In side view, no part of the front hoop can be inclined more than 20° from vertical.

Рама

Front hoopT 2.10Front HoopT 2.10.1If the front hoop is made from more than one piece it must

Слайд 24Front Bulkhead
T 2.14
Front Bulkhead
T 2.14.1
The rear plane of

the front bulkhead must be located forward of all non-crushable

objects.
T 2.14.2
The soles of the driver’s feet/shoes must be rearward of the rear bulkhead plane when touching but not applying the pedals for all pedal box adjustments.
T 2.14.3
Any alternative material used for the front bulkhead must have a perimeter shear strength
equivalent to a 1.5 mm thick steel plate.

Рама

Front BulkheadT 2.14 Front Bulkhead T 2.14.1The rear plane of the front bulkhead must be located forward

Слайд 25Side impact structure
T 3.15
Side Impact Structure
T 3.15.1
The

side impact structure must consist of at least three steel

tubes (see T 3.2) at each side of the cockpit (see Figure 8).

The upper member must connect the main hoop and the front hoop. It must be at a height between 240 mm and 320 mm above the lowest inside chassis point between the front and main hoop.

The lower member must connect the bottom of the main hoop and the bottom of the front hoop.

The diagonal member must triangulate the upper and lower member between the roll hoops node-to-node.

Рама

Side impact structureT 3.15 Side Impact Structure  T 3.15.1The side impact structure must consist of at

Слайд 26T 3.1.1 The size of the cockpit opening needs to

be sufficient for the template shown on the left in

Figure 9 to pass vertically from the opening below the top bar of the side impact structure whilst being held horizontally. The template may be moved fore and aft.
T 3.2.1 The cockpit must provide a free internal cross section sufficient for the template shown on the right in Figure 9 to pass from the rear of the front hoop to a point 100 mm rearwards of the face of the rearmost pedal in inoperative position. The template may be moved up and down. Adjustable pedals have to be put in their most forward position.

Cockpit

T 3.1.1 The size of the cockpit opening needs to be sufficient for the template shown on

Слайд 27T 3.3.1
When seated normally and restrained by the driver’s restraint

system, the helmet of a 95th percentile male and all

of the team’s drivers must:
(a) Be a minimum of 50 mm away from the straight line drawn from the top of the main hoop to the top of the front hoop.
b) Be a minimum of 50 mm away from the straight line drawn from the top of the main hoop to the lower end of the main hoop bracing if the bracing extends rearwards.
(c) Be no further rearwards than the rear surface of the main hoop if the main hoop bracing extends forwards.

Cockpit

T 3.3.1When seated normally and restrained by the driver’s restraint system, the helmet of a 95th percentile

Слайд 28T 3.3.2
The 95th percentile male is represented by a two

dimensional figure consisting of two circles of 200 mm diameter

(one representing the hips and buttocks and one representing the shoulder region) and one circle of 300 mm (representing the head with helmet).
T 3.3.3
The two 200 mm circles are connected by a straight line measuring 490 mm. The 300 mm circle is connected by a straight line measuring 280 mm with the upper 200 mm circle.

Cockpit

T 3.3.2The 95th percentile male is represented by a two dimensional figure consisting of two circles of

Слайд 29CV1.1.1 The engine(s) used to power the vehicle must be

piston engine(s) using a four-stroke primary heat cycle with a

displacement not exceeding 710 cm3 per cycle...
Четырехтактный
Поршневой
До 710 см3
CV1.7.2 In order to limit the power capability from the engine, a single circular restrictor must be placed in the intake system and all engine airflow must pass through the restrictor…
CV1.7.3 … (a) Gasoline fueled vehicles - 20mm, (b) E-85 fueled vehicles - 19mm
Весь воздух, попадающий в двигатель, должен проходить через рестриктор - отверстие 20 мм (для бензиновых машин) или 19 мм (для машин на этаноле Е-85)
Наддув разрешен
Топливо: Бензин или этанол Е-85

Engine

CV1.1.1 The engine(s) used to power the vehicle must be piston engine(s) using a four-stroke primary heat

Слайд 30710 см3 разрешены только с 2017 года (раньше 610 см3)

Чаще

всего двигатель от мотоцикла
Рядная четверка (Honda CBR600, Yamaha YZF-R6, Kawasaki

600, Suzuki GSX-R600)
Одноцилиндровые 450см3 и 500см3, (а теперь и 690 см3). KTM 500 EXC, Yamaha WR 450 F.
Двухцилиндровые: Aprilia sxv 550

Engine

710 см3 разрешены только с 2017 года (раньше 610 см3)Чаще всего двигатель от мотоциклаРядная четверка (Honda CBR600,

Слайд 31Наш двигатель (BRT-4,5,(6))
Yamaha WR 450 F с турбонаддувом
Объем: 450 см3
Турбокомрессор:

Garrett gt12
Блок управления: Motec M400
Крышка собственной разработки с увеличенным генератором

350Вт

Engine

Наш двигатель (BRT-4,5,(6))Yamaha WR 450 F с турбонаддувомОбъем: 450 см3Турбокомрессор: Garrett gt12Блок управления: Motec M400Крышка собственной разработки

Слайд 32Аэродинамика
T7.2.1 Power ground effects are prohibited. No power device may

be used to move or remove air from under the

vehicle except fans designed exclusively for cooling.

Заднее крыло
не выше 1200 мм;
не шире внутренней кромки задних шин;
на дальше 250 мм назад;
Переднее крыло
не выше 500 мм;
не дальше 700 мм от колес вперед
Средние крылья
не выше 500 мм;
не шире наружных кромок шин;
Диффузор
не шире наружных кромок шин;

АэродинамикаT7.2.1 Power ground effects are prohibited. No power device may be used to move or remove air

Слайд 33Аэродинамика

Аэродинамика

Слайд 34Аэродинамика

Аэродинамика

Слайд 35«ФОРМУЛА СТУДЕНТ»

«ФОРМУЛА СТУДЕНТ»

Слайд 36«ФОРМУЛА СТУДЕНТ»
Задания:
Какие классы автомобилей существуют в соревнованиях “Формула студент”
Из чего

состоит техническая инспекция
За что начисляются баллы на соревнованиях, какие 3

испытания входят в статическую часть и какие 5 в динамическую части.
Названия основных элементов рамы (что такое Main hoop, Front hoop, Side impact structure)
Основные ограничения на двигатель (объем, тип, топливо, тактность, прочитать правило про обязательный рестриктор и его размеры, наддув).
Основные ограничения на аэродинамику

Прочитать разделы: А1,А2.
T1-T4; T7
CV 1.1.1, CV 1.7.
IN 1.1, IN 1.2.1
S1.1.1-1.2; S2.1-S2.2.7. D4-D7.
«ФОРМУЛА СТУДЕНТ»Задания:Какие классы автомобилей существуют в соревнованиях “Формула студент”Из чего состоит техническая инспекцияЗа что начисляются баллы на

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика