Слайд 1«ЕДА».
“Let’s have something to eat”
1. Активизировать употребление местоимений.
2. Обеспечить использование
лексики по теме в серии языковых и речевых упражнений.
3. Развивать
логическое мышление.
4. Обучать чтению текстов с полным пониманием прочитанного.
Слайд 2Read the text and answer the questions.
Betsy has
three children: Rosy, Mark and Rob, and a husband, Mr.
MacWizard.
Normally Betsy has a lot of problems with family dinners because every member of the family eats оnly certain kinds of food (каждый ест только определенную еду). Rosy and Mark eat rice and ham. Rob and Rosy like bread and cheese. Rob and Mr. MacWizard like chicken and bread.
1.Which food doesn’t Rosy eat?
а)Bread b) chicken c) ham d) rice e) cheese
2. Who eats cheese, chicken and bread?
а)Rosy b) Rob c) Mark d) Mr. MacWizard
3. Who doesn’t eat cheese, but eats ham and rice?
а)Rosy b) Rob c) Mark d) Mr. MacWizard
4. Which food is OK for most of the family (для большинства членов семьи)?
a) Bread b) ham c) rice d) chicken e) cheese
Слайд 3Найдите 10 различий между содержимым холодильников
Use: much, many, few, little,
very few, very little, there is no, there isn’t /
aren’t any, some
Model: There isn’t a lot of meat in the blue fridge, but there is very little meat in the green fridge.
Слайд 4Назовите все названия продуктов, которые начинаются на ту же букву,
что и ваше имя.
Tips: My name is Svetlana. I
like sweets.
Слайд 5Задайте по 2 вопроса о каждом блюде и ответьте на
них.
Use the words in brackets in your questions.
Start with: Is
there/ Are there any, What… Model:
Is there any salt in this omelette?-Yes, there is.
What is there in this omelette?- There a lot of
eggs, a lot of cheese, some milk, some salt and
some butter.
1.Cheese and egg omelette (salt)
2. Vegetable soup (meat)
3. Bacon and tomato sandwich (ham)
4. Tomato, cucumber and salad (mayonnaise)
5. Chocolate cake (sugar)
6. Mushroom soup (water)
7. Cucumber and yoghurt salad (onions)
8. Fish, egg and mayonnaise sandwich (eggs)
Слайд 6Find the odd one out.
Найдите в каждой строке лишнее слово.
1.Water,
tea, sweet, juice.
2. Ice cream, chocolate, pepper, honey.
3. Grapefruit, orange,
lemon, rice.
4. Potato, bacon, carrot, tomato.
Слайд 7Find the odd one out.
Найдите в каждой строке лишнее слово.
1.
Sweet
2. Pepper
3. Rice
4. Bacon
Слайд 8Ask and answer question about about
the ingredients of your
pizzas.
Model: Is there any..?
Yes,
there is / No, there isn’t.
Tell the class: What is there in your friend’s
pizza?
Слайд 9Fill in the gaps with “some” or “any”.
1.I have…
tea in my mug.
2. My aunt doesn’t read … newspapers.
3.
Kate has … interesting book.
4. Do you have … questions?
5. He doesn’t have … water.
Слайд 10Translate into Russian
1.There is very little bread on the table.
2.
I want to make salad. How many cucumbers
do I
need?
3. There aren’t any cakes in this shop.
4. There are no bad students in my class.
5. How many people are going to eat this
cake?
Слайд 11Translate into Russian.
1.На столе очень мало хлеба.
2. Я хочу приготовить
салат. Сколько огурцов мне необходимо?
3. В этом магазине нет тортов.
4.
В моем классе нет плохих учащихся.
5. Сколько людей будет есть этот торт ?
Слайд 12
Can you count?
Распределить исчисляемые и неисчисляемые существительные «продукты».
Onion, tea, potato,
banana, honey, pepper,
water, ham, mushroom, juice, tomato, cucum-
ber, butter,
bread, orange, lemon.
I can count… I can’t count…
Слайд 13Найдите слова, обозначающие продукты питания. Слова можно читать в разных
направлениях.
Слайд 14Найдите слова, обозначающие продукты питания. Слова можно читать в разных
направлениях.