university after Sh. Ualikhanov
Faculty of Philology and Pedagogy
Department of Foreign
Languages2015
школьник может, с помощью наводящих вопросов, сам выяснить, какая форма нужна, чтобы объяснить, чем человек занимался в конкретный момент в прошлом - на основе аналогии с настоящим продолженным временем
студент, изучающий английский язык как второй иностранный, вполне может «помочь» преподавателю сформулировать основные правила употребления артиклей или пассивного залога
E.g.:
brave and intelligent,
kind and helpful
selfish or stupid and talkative
but
but
1. Listen to some ideas expressed by futurologists. Raise your red cards if the idea seems optimistic and your blue cards if the idea is pessimistic.
We shall all live in skyscrapers. There won't be any cars in the streets. We shall use helicopters instead of cars. We shan't have to walk much. There will be too many people in the cities. We shall be able to control the weather. People will learn to synthesize food. No one will die from hunger. There won't be any ethnic conflicts. etc.
2. Read, look up and say. (Фонетическая зарядка)
It is | natural to be | interested in the ↓future.
We may | have to | face a | lot of im| portant ↓problems.
It’s | hard to 1 say whether |things will im|prove or | change for the ↓ worse.
I think | everything will be all ↓right in the long run.
3. Now look through the list of the ideas you have just heard (see Task 1) and join some of them using "and", "but", "besides" or "because". E.g.:
People will live much longer because many dangerous diseases will disappear and, besides, no one will die from hunger.
4. Enumerate the real dangers that people will have to face in the centuries to come (and above all, in the 21st century). Begin with the most obvious ones, - that is, with those everybody knows about. If you are not sure that things will happen this way, use "may" instead of "will" or "shall". E.g.:
The worst danger is that there will be too many people in the cities. Besides, we may have to cut down all our forests. And, to make things still worse, ...
коммуникативная ситуация предполагает учет множества факторов, составляющих две большие группы
условия общения
характеристики участников общения
степень воспитанности, то есть способность или неспособность соблюдать принятые нормы общения, и т.д.
практической
развивающей
Развивающая цель
расширение кругозора
образовательный аспект
развитие интеллекта
памяти
мышления
внимания
интеллектуальных операций
воображения
Планирование и проведение занятия - это два аспекта, в которых проявляется любая методическая концепция.
Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:
Email: Нажмите что бы посмотреть