Разделы презентаций


Музыка. Музыкальные жанры

«Music is the universal language of the world»

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1Интегрированный урок английского языка и музыки в 9 классе по

теме «Музыка. Музыкальные жанры»
Учебник Spotlight 9 класс Virginia Evans, Jenny

Dooley и др.
Интегрированный урок английского языка и музыки  в 9 классе по теме  «Музыка. Музыкальные жанры» Учебник

Слайд 2 «Music is the universal language of the world»

H. Longfellow
«Music is the universal language of the world»

Слайд 3Цели:
-обучающие: ознакомить с новыми устойчивыми словосочетаниями и клише, научить вести

разговор о разных видах музыкальных жанров, о своих музыкальных предпочтениях;


- развивающие: развивать навыки во всех видах речевой деятельности, развивать коммуникативные умения при работе в группе, развивать умения работать с информацией;
- воспитательная: формировать ценностные ориентации в эстетической сфере
Цели:-обучающие: ознакомить с новыми устойчивыми словосочетаниями и клише, научить вести разговор о разных видах музыкальных жанров, о

Слайд 5Vocabulary

to be crazy about
to be really into
to find it relaxing/exciting hate

to be keen on
turn down turn off
It`s great/cool/fantastic/funky
It`s my kind of music
to tell the truth to be honest
What … do you like/prefer?
What do you think of…?



Vocabularyto be crazy aboutto be really intoto find it relaxing/exciting hate

Слайд 6 Reading Read the text «Pop Styles» about different styles of popular

music using the following interactive reading strategy: put some marks

on the margins v- information you know + - new information ? – information you are interested in
Reading  Read the text «Pop Styles» about different styles of popular music using the following

Слайд 7Listen and match the music extract to the types of music

below
Folk Music
Rock Music

Listen and match the music extract to the types of music belowFolk MusicRock Music

Слайд 8Heavy Metal
Blues

Heavy MetalBlues

Слайд 9Types of music

Types of music

Слайд 10Поп
Хип-хоп
Рэп

ПопХип-хопРэп

Слайд 11Спиричуэлс

Спиричуэлс

Слайд 12Джаз
Свинг
Рэг тайм

ДжазСвингРэг тайм

Слайд 13Гений джаза

Гений джаза

Слайд 14Стиль кантри

Стиль кантри

Слайд 15Король рок-н-рола

Король рок-н-рола

Слайд 16A: I love/really like/I`m crasy about/I`m really into…(classical music etc.)

I find it relaxing/exciting! B: Me too. I really hate/

I don`t like/ I`m not crazy about it/I`m not really into/ I prefer… . It makes me…

Which types of music do you prefer? Discuss your likes/dislikes

A: I love/really like/I`m crasy about/I`m really into…(classical music etc.) I find it relaxing/exciting!   B:

Слайд 17Work in pairs

Work in pairs

Слайд 18 Asking about preferences Positive Do you

like…?

It`s my kind of music What do you think of…? I love it. What …do you like/prefer? It`s great. What`s your favourite…? Well, it`s OK/not bad Negative To be honest, I`m not too keen on it. I prefer… Actually, it`s not really my kind of music. I don`t like it, to tell you the truth.

Find out about your partner`s preference. Ask him/her about types of music

Asking about preferences      Positive Do you like…?

Слайд 19So I say Thank you for the music The songs I’m singing, Thanks

for all the joy They’re bringing. Who can live without it  I ask

you in all honesty. What would life be Without a song or a dance  What are we So I say thank you for the music For giving it to me.
So I say Thank you for the music The songs I’m singing, Thanks for all the joy

Слайд 20Your notes V- information you know + - new information ? -

information you are interested in



Read the text again

Your notes V- information you know + - new information  ? - information you are interested

Слайд 21Cinquain poetry
1 word (a subject or a noun)
2 words (adjectives)

that describe word 1
3 words (action verbs) that relate to

word 1
4 words (feelings or a complete sentence) that relates to word 1
1 word (a synonym of line 1 or a word that sums it up)
Cinquain poetry1 word (a subject or a noun)2 words (adjectives) that describe word 13 words (action verbs)

Слайд 22Music fantastic, romantic, inspires, enriches, conquers It wakes up in the morning Melody

Music fantastic, romantic, inspires, enriches, conquers It wakes up in the morning Melody

Слайд 23During today’s lesson               

  got acquainted with…  I have   :    found out that…                                   learnt…                     remembered…
During today’s lesson                

Слайд 24Homework – Make sentences using phrases of the lesson
1. I’m

not too keen on classical music.
2. What do you

think of the band …?
3. I’d love to go; count me in!
4. I listen to jazz music almost every night. I’m crazy about it.
5. Actually, it’s not really my kind of thing.
6. I’m not really into heavy metal. I find it too loud
7. What sort of bands do you listen to?
8. I have piano practice twice a week.
9. To tell you the truth, I’m not crazy about country music
Homework – Make sentences using phrases of the lesson 1. I’m not too keen on classical music.

Слайд 25Thank you For your attention

Thank you For your attention

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика