Разделы презентаций


What is a tradition? 10 класс

Тип: урок систематизации знаний Форма: Урок - практикумГлавная цель урока: Совершенствование фонетических, лексических и грамматических навыков, умений беседовать по теме Развивающий компонент: развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей учащихся;

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1Урок английского языка 10 класс
Теребенина Елена Валерьевна,
учитель английского языка
МБОУ

СОШ №10
с углублённым изучением отдельных предметов



г. Сургут - 2011

Unit

3
«A time to celebrate»
Lesson 2 What is a tradition?
Урок английского языка  10 классТеребенина Елена Валерьевна, учитель английского языкаМБОУ СОШ №10 с углублённым изучением отдельных

Слайд 2Тип: урок систематизации знаний

Форма:
Урок - практикум
Главная цель урока:
Совершенствование

фонетических, лексических и грамматических навыков, умений беседовать по теме
Развивающий

компонент:
развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей учащихся; готовности к коммуникации
Образовательный компонент:
расширение лингвистического кругозора, развитие эрудиции и языковой догадки
Воспитательный компонент:
создание условий для воспитания культуры общения, развитие познавательной активности, поддержания интереса к изучению языка, развитие уважения к культуре и традициям страны изучаемого языка
Практический компонент: совершенствование практических навыков использования грамматического и лексического материала в монологической и диалогической речи, развитие навыков понимания текста на слух
Тип:  урок  систематизации знаний Форма: Урок - практикумГлавная цель урока: Совершенствование фонетических, лексических и грамматических

Слайд 3Речевой материал: лексика по теме

«A time to celebrate»


Средства обучения:
Печатные:
учебник “New Millennium English” 10, (авторы: Гроза О.Л., Дворецкая О.Б. и др),
дидактический раздаточный материал
Экранные:
компьютер (слайды по теме, презентация), видео, проектор, интерактивная доска
Звуковые: запись на кассете

Используемые методы:
Методы организации и осуществления познавательной деятельности:
По источникам передачи и восприятия учебной информации: словесные (беседа, объяснение), наглядные (иллюстрации, слайды), практические (упражнения)
По логике передачи и восприятия: индуктивные, дедуктивные
По характеру познавательной деятельности: репродуктивный, частично-поисковый
По способу организации учебной деятельности: совместная работа, работа в парах, самостоятельная работа

Методы стимулирования и мотивации учебно-познавательной деятельности:
Создание эмоционально-нравственных ситуаций, учебные дискуссии, монологи

Методы контроля и самоконтроля:
Фронтальный, индивидуальный

Речевой материал:  лексика по теме           «A

Слайд 4Подготовительный этап:

Структура урока:
1. Организационный момент 5 минут

a) Постановка целей и задач урока


b) Фонетическая и речевая зарядка
c) Проверка домашнего задания
2. Актуализация, систематизация опорных знаний. 5 минут
Дискуссия по теме урока
3. Просмотр видео и выполнение заданий 10 минут
4. Аудирование 20 минут
a) Подготовка к аудированию
b) Аудирование
c) Выполнение заданий
5. Заключительный этап 5 минут
a) Рефлексия
b) Итоги урока
c) Домашнее задание

Презентация учителя
Дидактический раздаточный материал

Электронные наглядные пособия

Подготовительный  этап:  Структура урока:1. Организационный момент  5 минут   a) Постановка целей и

Слайд 51. Introduction
Stage:
Phonetic and speaking activities

Purposes:
to create warm and trustful atmosphere

in the class;
to create English-speaking atmosphere
Practice pronouncing the sound and

speaking
Check up home work

Pay attention to this quotation
“Life becomes very monotonous without some break in the daily routine”
(Somerset Maugham)

At the end of our lesson
you will comment it.





Today you will:
Speak about traditions
Practice listening for gist and details
share personal attitude

1. Introduction Stage:Phonetic and speaking activitiesPurposes: to create warm and trustful atmosphere in the class;to create English-speaking

Слайд 6Listen and read this poem
Toast
Here’s a health to all

those that we love,
Here’s a health to all those that

love us,
Here’s a health to all those that love them
That loves those that love us!

Mind the sounds
in this Toast

Listen and read this poemToast Here’s a health to all those that we love,Here’s a health to

Слайд 7Check up home work
At home you were to learn some

new words on the topic. Let’ check up:
№1 Translate

these words from Russian into English:
1. aассоциироваться 2. завоёвывать
3. уходить корнями 3. ухудшающийся
4. определять себя 5.многолетний
6. защищать 7. выжить 8.выживание
9. символ 10. уникальный

№2 Make the words from the letters:
1) d A s s e t o a i c 2) C o r e n u q
3) t e a D k c B a 4) g D e n i n c l I
5)D e n f e i 6) g n L o-t a n S i d g n
7) c r t P o e t 8) S e v r u v i
9) l y S o m b 10) e u Q n u i

№3 Match the words and their
definitions:
1. unique a) ассоциироваться
2. survive b) завоёвывать
3. be associated c) уходить корнями
4. symbol d) ухудшающийся
5. conquer e) определять себя
6. protect f) многолетний
7. long-standing g) защищать
8. declining h) выжить
9. date back i) уникальный
10. define j) символ

Check up  home workAt home you were to learn some new words on the topic. Let’

Слайд 82. Warming - up
Purpose:
To concentrate students on the topic and

to involve them into discussion.
Discuss these items with your

partner and get ready to inform your classmates.
Give further details where possible. Use the table on page 42 in your books.

How can you explain why people keep their traditions and practice them for centuries?
How do you think events of national importance unite people?
Which of the events you can describe as:
the most enjoyable
the most romantic
the most spectacular
making people think proud and excited
an amusing one
a very solemn one


Thanks for your work.

2. Warming - up Purpose:To concentrate students on the topic and to involve them into discussion. Discuss

Слайд 93. TV viewing Preview activity
Purpose:
Help to elicit and activate students’

prior knowledge about British Festivals
It’s

time to watch the video about
British Festivals.
a) But before it complete the table with these festivals:
May Day, Christmas, Guy Fawkes’ Night, New Year’s Eve, Halloween, Valentine’s Day, April Fools’ Day, Easter, New Year’s Day, Cheese rolling race, Oxford and Cambridge boat race
3. TV viewing Preview activityPurpose:Help  to elicit and activate students’   prior knowledge about British

Слайд 10View activity
b) Watch the video


c) Now add

the words which you associate with these festivals:
1)

turkey 2) corn 3) present 4) Santa
5) pumpkin 6) ghost 7) flowers 8) fire
9) Christmas Tree 10) eggs 11) rabbit
12) heart 13) love 14) stupid
15) joking 16) running

d) Say which or these festivals you like most of all and why.

e) Exercises for eyes: close your eyes, open up, look at the tip of the nose, look away, look to the right - to the left. Watch eye of the lines of the drawings, close your eyes, open up.

Post view activity

View activity   b) Watch the video c) Now add the words which you associate with

Слайд 114. Listening Pre-listening Listening
Purpose:
To practice students to understand foreign speech for

gist and details
Before listening the text I want

to introduce you some new words which help you to understand the text better. Read them:
shine out- выделяться
routines - серые будни
the harvest – урожай
reference points – своеобразный
release – освобождение, отдых
Сеltic fire-festival “Beltaine” – фестиваль огня
«Белтайн»
Hawthorn trees – боярышник
Solstices – самый длинный летний день и самый
короткий зимний
Equinoxes – дни весеннего и осеннего
равноденствия
Fertility – плодородие

Now read the tasks. Have you got any questions? It would be better if you mark the main facts in your copybooks.

Listen to the text.
4. Listening Pre-listening  ListeningPurpose:To practice students to understand foreign speech for gist and details Before listening

Слайд 12Post- listening
Do the tasks on the cards on your own:


1. Decide which sentences are true
and which are false.

Put + or –
1) Thomas thinks that holidays are not important.
2) Holidays are very different from our daily
routines.
3) In the past holidays primarily fulfilled the function
of relaxing.
4) May Day is derived from one of the Celtic fire
festivals.
5) Bank holidays usually fall on Saturday and
Sunday.
6) During these holidays the British usually stay
at home.
2. Choose the right answer.
1. Beltain was marked by the time hawthorn trees came into blossom
a) in Scotland b) in England c) in Wales
2. There are … Celtic festivals during the year
a)18 b)8 c)9
3. On the days of some holiday all the seaside
resorts are
a) dirty b) empty c) crowded

3. Answer the question according to Thomas’s words:
What function did holidays fulfill in the past and is their function in modern world?

Post- listeningDo the tasks on the cards on your own: 1. Decide which sentences are true and

Слайд 135. The conclusion of the lesson Reflection
Let’s return to the

quotation:
“Life becomes very monotonous without some break in the

daily routine.”
Say if you agree or disagree with his opinion and if you support the words of the writer.

Purpose:
To summaries the main idea of the lesson; to express what the students think of the class work and their language study.

Now, students, answer some questions, please:
Self-evaluation card

5.  The conclusion  of the lesson Reflection Let’s return to the quotation: “Life becomes very

Слайд 14Results Homework
You all worked hard today.

You marks are the

following …

Your home task will be:
1) ex.7,

p,42 (St.book),
ex. 4,5, p.23-24 (W.book)
2) to prepare a presentation or report about Russian festivals.



Thank you for your work.

The lesson is over,
I wish you good luck!
Results HomeworkYou all worked hard today. You marks are the following … Your home task will be:

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика