Разделы презентаций


ANSAT Helicopter

Содержание

Key datesАвторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены1995 – development star17 августа 1999 года – first flight2002 – certification test flights2004 – type certificate 2005 – type certificate for

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1 «ANSAT Helicopter»

«ANSAT Helicopter»

Слайд 2Key dates
Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
1995

– development star
17 августа 1999 года – first flight
2002 –

certification test flights
2004 – type certificate
2005 – type certificate for two pilot helicopter
2005 – supplementary certificate for emergency splashdown system Aerazur
2005 – serial production start





Key datesАвторские права. 2011. ОАО

Слайд 3Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Key dates
Supplementary

certificate on hydro-mechanic control system

- June 2012.

Supplementary certificate

on HEMS module

– October 2012.





Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 4Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
General view

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 5Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Main technical

characteristics
Meets AP-29 requirements to rotorcraft category А

Design with single

main rotor and tail rotor

Hinge-free hub of main rotor

Fiberglass plastic of main and tail rotors’ blades

Two different control systems
4-fold redundant Fly-by-wire control system
hydromechanical control system

PW-207K engines by Pratt & Whitney (Canada)

Onboard information check system

Skid landing gear
Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 6Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Main flight

performance

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 7Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Power plant
Comprises

of two PW-207K engines with single-stage centrifugal compressor and single-stage

axial turbine of gas generators
Digital electronic regulators (FADEC) ensures continuous rotation speed of main rotor
Emergency mechanical system of manual control is available
Electric start-up in automatic or manual modes

PW-207K operating modes:
2.5 min OEI 710 hp
Continuous OEI 648 hp
Take-off 630 hp
Max continuous 558 hp

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 8Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Cockpit
Two

shock-absorbing seats Fisher
Two jettisonable doors
Traditional controls
Windscreen wipers


for one pilot (basic variant)

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 9Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Cockpit
for two

pilots (basic variant)
for two pilots

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 10Control system – hydromechanical control system
Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты

России". Все права защищены
СВА Flexball
СВА Flexball control linkage
Applied by: Eurocopter

(EC120, Ecureuil, Dauphin, Super Puma, EC155, EC175 , EC135, EC145, NH90), Airbus (A320, A330, A380), Dassault Aviation (Falcon family)

Areas of application in the helicopters:

Main and tail rotor control (+ fenestron)
MR brake control
Manual engines control
Rafts (floats) emergency release control
Fire extinguishers control

Advantages:
Light weight
Ease of routing in the helicopter
No maintenance is required

Control system – hydromechanical control systemАвторские права. 2011. ОАО

Слайд 11Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Current status
Control

system – hydromechanical control system
Main and tail rotor mechanical control

system with the use of CBA Flexball flexible control linkage is developed

System provides for installation of electrical actuators
Stability augmentation system (SАS-А) allows application of electrical actuators

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 12Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Fly-by-wire Control

system
Control system is electrohydraulic with 4-fold electric redundancy and 2-fold

hydraulic redundancy
Includes:
Traditional controls with electric sensors
Electronic module (computer)
Panel
Electrohydraulic control actuator
Roll rate sensors
Swash plate
Rods in aft-booster bay
Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 13Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Main rotor
Main

rotor hug is hinge-free, torsion bar is a resilient element,

made of composite materials.
No lubrication required.

Main rotor blade is rectangular in plan, made of composites, features erosion-preventive binding and trimmer plate.

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 14Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Onboard information

check system
Composition:
two electronic raster multifunctional displays ИМ-14
computation and

formation unit БВФ-А
indication control panel ПУИ-А

Functions:
input of parametric and signaling information from engines and systems
formation and output of information to protected data storage device
input of pre-flight details
data gathering and real-time processing, output of data on systems’ status and remaining service life

Provides:
Duplicate check of onboard systems
Complex intra-cockpit warning
Data loading and off-loading to portable computer
Pre-flight and post-flight check of systems’ and aggregates’ status

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 15Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Operational features
Features

of Ansat operation by Forestry Aviation of South Korea
Monitoring of

forests, fire-fighting and pest control
Most of the sorties performed at economical speed
Performs terrain following flights in mountainous areas

Features of Ansat operation by Radar-MMS, JSC
Testing of special electronic equipment, including in the areas of HIRF impact
Cleared for operation with MTOW 3,600 kg

Features of Ansat operation by Aviation of Russian Federal Security Bureau
Supervision and flight crew training
Nap-of-the-earth flights, hot and high sorties

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 16Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Operational experience

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 17Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Program «Ansat»
Ansat

– U
Main differences:
Derived from Ansat
Skid landing gear replaced with

wheels
Flight engineer introduced to the crew
Amended onboard equipment suite

Key tasks:

Initial pilot training

Training of instructors

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 18Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Ansat -

U
29.10.2008 – signed Act on State Joint Trials

2 prototypes

built

2009 – launch of production

Delivered:
2009 – 6 helicopters
2010 – 2 helicopters
2011 – 5 helicopters
(in production)

Over 40 helicopters to be produced by 2018

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 19Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Operation of

Ansat - U

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 20Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Total flight

hours

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 21Assigned service life
Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права

защищены

Assigned service lifeАвторские права. 2011. ОАО

Слайд 22Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Supply support
Facilities

of towing, containment, tie-down, transport
Lift facilities
Assembly access facilities
Assembly-dismantling facilities
Ground support

facilities
Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 23Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Supply support
Operating

stock
Handling facilities of the systems and units
Helicopter protection facilities on

the ground
Helicopter support tool
Power source

Ground support facilities

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 24Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Training Complex

- Structure
Flight-navigation simulator
Ground based complex of

training

Training simulator

Training computer class

Visual laboratory resources

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 25Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Training complex

visual aid
Назначение
Design description
Operation specifics
Flight crew instructions
Technical stuff instructions

Состав
Posters set
(6

sets)
Printed materials
(19 books)

12 flight crew instructions
7 Technical stuff instructions

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 26Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Training complex

– training computer class
Purpose
for theoretical training:
Computer aided training programs;
electronic technical

documentation;
electronic cockpit.
Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 27Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Procedural simulator
Возможности
Selecting

various training exercises
Registration Action trainee for analysis
Purpose:
Aircrew training;
intended for initial training;
“light” version of flight-simulator;

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 28Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Flight simulator
Purpose:
Aircrew

training
Total simulation of the flight
Intended for initial training (engine start,

takeoff)
Crew training on the main training stage on the entire task complex

Effect:
reducing the cost of training;
reducing (50-70%) fuel consumption;
reducing the preparation time;
improving safety

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 29Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
ILS. Development

prospects
“One stop shop” concept
Global Service Net
Rise of aircrew and technical

staff level
New cooperation format
IT technology (web-portal, cMRO system)
Complex service contracts
Power by the hour scheme
Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 30Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Configurations
CARGO

& PASSENGER

PASSENGER

EXECUTIVE

SEARCH & RESCUE

MEDEVAC

SCAUT

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 31Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
The overall

cabin volume is 8 m3 and there are six cargo

retainers available…

CARGO & PASSENGER Configurations

… Simple transformation for 8 passengers transportation.

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 32Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
PASSENGER Configuration
Emergency

exit
Passenger seat «Sigma» Helios
Wardrobe
ANSAT PASSENGER specialized configuration provides
comfortable transportation
of

6 persons.


Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 33Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
EXECUTIVE Configuration
ANSAT

EXECUTIVE Configuration is a combination of the high level comfort

and mobility.

The cabin provides an opportunity to install different types of interior parts, cloakroom, luggage compartment and lavatory.
Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 34Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
ANSAT Basic

Multipurpose can be easily transformed to Search and Rescue (SAR)

configuration by special equipment setting.

Unique performances of Ansat permit to operate helicopter in all-weather conditions at Day and Night time.

SEARCH & RESCUE Configurations

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 35Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
MEDEVAC Configurations
Light

medical issues can be solved by ANSAT Basic Multipurpose with

limited medical equipment. The Medevac is used for the following purposes:
Urgent delivery of an emergency medical team to the scene of accident;
Rendering emergency medical aid to the injured and suffering;
Evacuation of casualties and survivors to healthcare facilities

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 362 patients and 2 paramedics in HEMS configuration
Авторские права.

2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Functionality
Transportation up to 7

passengers

HOT&HIGH operations

Compliance with  SAR helicopter requirements

Up to 2 stretchers installation

HIGE 3000 м
Service ceiling 4 800 м
ОАТ -50 до +50

Largest capacity in light twin turbo class 8 m3

SAR winch installation

High climb rate (12 m/s)
maximum speed ( 270 km/h)
wide sliding door,

2 patients and 2 paramedics in HEMS configuration Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 37Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Why Ansat


Ansat – is the best proposal for your business.
It is

best in terms price-vs-functionality

Balanced performance

Price – more than 20% lower than other in class

Lower operational expenses

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 38Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
We are

waiting for your interest.
We would be proud to

give you more information on the static.

We would be glad to provide you with information about PRICE on every configuration.

Let us know you need Ansat

Авторские права. 2011. ОАО

Слайд 39Авторские права. 2011. ОАО "Вертолеты России". Все права защищены
Thank you

for your attention!
Россия, 107113, Москва
Сокольнический вал 2А, стр. 2
Тел.:

+7(495) 6275545 add. 228
Моб.: +7(915) 384-8193
E-mail: ivancov@rus-helicopters.com
Авторские права. 2011. ОАО

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика