Разделы презентаций


Конспект урока английского языка "Путешествие во времени",

Содержание

Цель: развитие речевых умений на основе темы «Простое прошедшее время».Задачи:Образовательные:познакомить обучающихся с новой лексикой; Развивающие:развивать умение читать текст с полным охватом содержания и с целью извлечения конкретной информации;развивать навыки аудирования с

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа №3
Презентация


урока английского языка
«Путешествие во времени»
Класс: 5


Составила : Балакирева Т.В.
учитель английского языка
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение  средняя общеобразовательная школа №3 Презентация урока английского языка «Путешествие во времени»Класс: 5

Слайд 2Цель: развитие речевых умений на основе темы
«Простое прошедшее время».
Задачи:
Образовательные:
познакомить

обучающихся с новой лексикой;
Развивающие:
развивать умение читать текст с полным

охватом содержания и с целью извлечения конкретной информации;
развивать навыки аудирования с целью извлечения конкретной информации;
развивать умение осуществлять самоконтроль и взаимоконтроль результатов учебной деятельности.
Воспитательные:
воспитывать чувство дружбы и товарищества;
воспитывать бережное отношение к миру животных.
Цель: развитие речевых умений на основе темы «Простое прошедшее время».Задачи:Образовательные:познакомить обучающихся с новой лексикой; Развивающие:развивать умение читать

Слайд 3 Методы обучения:

словесный;
наглядный;
практический;
проблемно-поисковый.

Формы организации учебной деятельности:

фронтальная;
индивидуальная;
работа в парах.


Методы обучения:словесный;наглядный;практический;проблемно-поисковый.Формы организации учебной деятельности: фронтальная;индивидуальная;работа в парах.

Слайд 4Педагогические технологии
личностно-ориентированная технология;
системно-деятельностная технология;
здоровьесберегающая технология;
ИКТ технология;
технология дифференцированного обучения.

Оснащение урока:
мультимедийный проектор;
ноутбук;
интерактивная

доска;
раздаточный материал.

Тип урока: комбинированный.

Педагогические технологииличностно-ориентированная технология;системно-деятельностная технология;здоровьесберегающая технология;ИКТ технология;технология дифференцированного обучения.Оснащение урока:мультимедийный проектор;ноутбук;интерактивная доска;раздаточный материал.Тип урока: комбинированный.

Слайд 5Structure of the lesson
1. Greeting.
2. Warm-up.
3. Introduction of the

new material: 3.1. Phonetic activity.
4. Practice: 4.1. Lexical activity;
4.2. Listening

for gist.
5. Production: 5.1. Reading for details;
5.2. Listening for specific information;
5.3.Writing.
6. Summary of the lesson.
7. Home task.






Structure of the lesson  1. Greeting.2. Warm-up.3. Introduction of the new material: 3.1. Phonetic activity.4. Practice:

Слайд 61. Greeting Aim - to create psychological and emotional attitude to

work (T –Ps)
Teacher’s instructions
Good morning , children!
I’m glad to see

you.
I hope you are fine today.
So let’s get down to work.

Student’s activities
Good morning!
We are fine!

1. Greeting Aim - to create psychological and emotional attitude to work (T –Ps)Teacher’s instructionsGood morning ,

Слайд 72. Warm-up Aim-to revise the material based on the topic «Animals»

(T –Ps)
Teacher’s instructions
Today I’m going to invite you to the

past.
Answer my question, please.
What animals do you know?
I would like you to guess whаt we are going to speak about. Open your books. Have a look at the pictures on page 78.
We are going to speak about some creatures in the past.
It will be the topic of the lesson.


Student’s activities

Pupils open their books, look at the pictures.
Pupils work out the topic of the lesson

2. Warm-up Aim-to revise the material based on the topic «Animals»  (T –Ps)Teacher’s instructionsToday I’m going

Слайд 82. Warm-up

2. Warm-up

Слайд 93. Introduction of the new material 3.1. Phonetic activity Aim –

to introduce new vocabulary (T –P)
Teacher’s instructions

Go out to the blackboard,

choose the animal, name the animals, listen to the speaker,
check your pronunciation.

Student’s activities

Pupils say the words using phonetic script and practise saying them.
Pupils match the words with the pictures

3. Introduction of the new material 3.1. Phonetic activity  Aim – to introduce new vocabulary (T

Слайд 103. Introduction of the new material 3.1. Phonetic activity

3. Introduction of the new material 3.1. Phonetic activity

Слайд 114. Practice 4.1. Lexical activity

4. Practice 4.1. Lexical activity

Слайд 124. Practice 4.1. Lexical activity Aim – to develop the skill to

form the answers independently with the use of new vocabulary

(T – P)

Teacher’s instructions

I want to make sure you have understood the meaning of these words.
 
What is the Russian for “mammoth”?

Student’s activities

Pupils translate these words from Russian into English.

Pupils click on the guide and answer the questions, practise using the words.

4. Practice 4.1. Lexical activity Aim – to develop the skill to form the answers independently with

Слайд 134. Practice. 4.1. Lexical activity

4. Practice. 4.1. Lexical activity

Слайд 144.2. Listening for gist Aim – to improve gist listening skills (T

–Ps)
Teacher’s instructions
Imagine, please, that we are going to visit the

Prehistoric Animal Museum. Listen to the guide who will tell you about the prehistoric animals. Write down letters for the pictures A to D in your exercise books and put the pictures in the same order as the guide talks about the animals. There is one extra picture.

Student’s activities

Pupils practise listening for gist, put the exhibits in order the guide is talking about, check with the help of ICT.

4.2. Listening for gist Aim – to improve gist listening skills (T –Ps)Teacher’s instructionsImagine, please, that we

Слайд 154.2. Listening for gist Dictionary
huge-огромный
mammoth-мамонт
many years ago-много лет назад
meat-eater- хищник


plant-eater-травоядный
wooly rhinoceros- волосатый носорог
sabre-toothed tiger-саблезубый тигр
ten thousand

years ago-10 тысяч лет назад
many years ago-много лет назад
Archaeologist-археолог
the Ice Age- ледниковый период

4.2. Listening for gist  Dictionaryhuge-огромныйmammoth-мамонтmany years ago-много лет назад meat-eater- хищник plant-eater-травоядный wooly rhinoceros- волосатый носорог

Слайд 164. Practice 4.2. Listening for gist

4. Practice 4.2. Listening for gist

Слайд 175. Production. 5.1. Reading for details Aim – to check up the

level of grammar and vocabulary knowledge (T-P)
Teacher’s instructions

Read and choose one

of the words or phrases to complete the information.

Student’s activities

Pupils read the information and choose the right answers.

5. Production. 5.1. Reading for details Aim – to check up the level of grammar and vocabulary

Слайд 185.2. Listening for specific information Aim - to improve listening skills (T

–Ps)
Teacher’s instructions

Listen to the tape again.
Elicit whether your choice in

Ex. 2b is right

Student’s activities


Pupils listen to the tape again and check their answers.

5.2. Listening for specific information Aim - to improve listening skills (T –Ps)Teacher’s instructionsListen to the tape

Слайд 195. Production 5.1. Listening for specific information

5. Production  5.1. Listening for specific information

Слайд 205. Production 5.3.Writing Aim - level and quality assessment of the acquired

knowledge (T - Ps)
Teacher’s instructions

Find all the verbs in the text.


What tense are they in?
  Now, divide into three groups.
Make up true sentences using these cards
Don’t forget the word order.
Write them down and prepare to read.
Use the table as a model.

Student’s activities


Pupils answer the questions

Pupils use the cards, make up 4 sentences about animals. They read them aloud and correct mistakes.

5. Production 5.3.Writing Aim - level and quality assessment of the acquired knowledge (T - Ps) Teacher’s

Слайд 215. Production 5.3.Writing

5. Production 5.3.Writing

Слайд 225. Production 5.4. Writing

5. Production 5.4. Writing

Слайд 236. Summary of the lesson Aim - to summarize the main

idea of the lesson (T-Ps)
Teacher’s instructions

In conclusion, I would ask some

questions.
What prehistoric animals do you know?
When did they live?
Where can we see these animals now?
 Аre you interested in the prehistoric animals?
Where can you find some more information?
All right. That’s all for today.
P1,P2,P3 -excellent work!
I’ll give you 5. P4P5P6, I hope next time you will be more active. I’ll give you 4.


Student’s activities

Pupils answer the questions.

6. Summary of the lesson Aim - to summarize the main idea of the lesson (T-Ps)Teacher’s instructionsIn

Слайд 246. Summary of the lesson

6. Summary of the lesson

Слайд 257. Home task Aim – to instruct how to do the

home task and to express the teacher’s opinion about the

class work (T – Ps)

Teacher’s instructions

I want you to write down your homework.
You should make a report about prehistoric animals, use ex.1 as a model.
All right. That’s all for today.
P1,P2,P3 -excellent work!
I’ll give you 5. P4P5P6, I hope next time you will be more active. I’ll give you 4.
Get your things together. See you on Friday.

Student’s activities


Pupils write down their homework

7. Home task Aim – to instruct how to do the home task and to express the

Слайд 267. Home task
You should make a report about prehistoric animals,


use ex.1 p. 78 as a model

7. Home task You should make a report about prehistoric animals, use ex.1 p. 78 as a

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика