Слайд 1Урок английского языка в 6 классе
Слайд 3Цель урока:
Обобщить и систематизировать знания учащихся на материале, изученном на
уроках английского языка по теме: “Семья”
Форма урока:
Урок
повторения и обобщения с применением ИКТ
Слайд 4Задачи урока:
Учебный аспект:
формирование лексических умений и навыков в устной речи
(умение рассказывать о своей семье.)
формирование грамматических навыков на материале грамматической
структуры
I have got a … ,
отработка произносительных навыков..
Слайд 5Познавательный аспект
- расширение эрудиции учащихся, их лингвистического и общего кругозора
Слайд 6Развивающий аспект
интеллектуальное развитие учащихся, формирование логического мышления;
развитие языковых, интеллектуальных и
познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций школьника, готовность к
коммуникации;
гуманитарное развитие личности ученика;
продолжать развивать умение общаться на иностранном языке;
строить высказывания самостоятельно.
Слайд 7Воспитательный аспект
формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и
народу страны изучаемого языка;
воспитание культуры общения;
воспитывать чувство любви и уважения
к семье, к родителям.
Слайд 8Оборудование:
компьютер, мультимедийный проектор, раздаточный материал
Слайд 9План урока:
1.Организационный момент .
2. Фонетическая зарядка.
3.Речевая разминка.
4.Тренировка орфографических и лексических
навыков.
5.Физкультминутка.
6.Стихотворение “What is a family?(презентация)
7. Карта ассоциаций.
8. Активизация навыков
устной речи по теме «Взаимоотношения в семье»
9. Релаксация. Прослушивание песенки “Family”.
10. Защита презентаций.
11. Подведение итогов урока и выставление оценок.
12. Домашнее задание.
Слайд 10Try to guess what we’ll talk today about.
This is
my father.
This is my mother.
This is my brother Paul.
This
is my sister.
This is my grandmother.
How I love them all.
Слайд 112.Phonetic drill
grandmother
mother
daughter
elder sister
younger sister
aunt
cousin
niece
wife
grandfather
father
son
elder brother
younger brother
uncle
nephew
husband
parents
Слайд 12You need to continue my poems
with the names of
members of the family.
Ты не ленись, а повтори:
Семья иначе
… family.
Она мечтает быть артисткой
Моя сестренка – моя … sister.
Мой брат разбил сегодня вазу
Мой брат – малыш,
Мой братик - … brother.
Дядя Скрудж поехал в банк,
Дядю называю … uncle.
Тетя! А теперь твой фант!
Тетя по-английски … aunt.
Дочку как вы назовете?
Дочка по-английски … daughter.
Мой сынок испортил кран.
Сын, сынишка значит … son
Ко мне пришел друг на обед
Друг по-английски просто … friend.
Слайд 13 Give the opposites:
A father – (a mother),
a sister
– (a brother),
a dad – (a mum),
a man
– ( a woman),
an uncle – (an aunt),
a son – (a daughter),
a granddad – (a grandma),
a nickname – (a real name),
many children – (an only child)
Слайд 143.Warming up
Answer the questions
Have you got a mother?
Have you got
a father?
Is your mother elder than your father?
Have you got
a sister?
How many sisters have you got?
How old is your sister?
Have you got a brother?
What is his name?
Have you got an aunt?
You have got an uncle, haven’t you?
Слайд 154. JOIN THE PARTS OF THE WORDS
MO TER BRO
CLE
FAT THER NT MOTHER
SIS HER
AU THER
FA TER UN WI
DAUGH MILY GRAND FE
Слайд 16 CHECK YOUR ANSWERS
MO TER BRO CLE
FAT
THER NT MOTHER
SIS HER AU
THER
FA TER UN WI
DAUGH MILY GRAND FE
Слайд 17Find as many words as you can in this puzzle?
Go down and across
D A U G H T E R
W H E R E B S F
Y O A R F R I A
S U U M A O S M
O N N O T T T I
N C T T H H E L
N L T H E E R Y
K E I E R R H E
S W A R X M W S
Слайд 18
D A U G H T E R
W H E R E B S F
Y O A R F R I A
S U U M A O S M
O N N O T T T
I
N C T T H H E L
H L T H E E R Y
K E I E R R H E
S W A R X M W S
CHECK YOUR ANSWERS
Слайд 19 Guess who they are.
my father and my mother are
my…
my mother’s daughter is my …
my father’s mother is
my …
my father’s brother is my …
my mother’s sister is my …
my aunt’s son is my …
the daughter of my brother or a sister is my…
the son of my brother or a sister is my …
Слайд 205. ФИЗКУЛЬТМИНУТКА
That is good. Stand up!
Hands up! Hands down!
Hands on
hips!
Bend left!
Bend right!
Turn yourself around.
Hands up! Clap, clap!
Hands down!
Shake, shake!
One, two, three-hop!
One, two, three-stop!
Sit down!
Слайд 22
What is a family?
Who is a family?
One and
another makes two is a family,
Слайд 23Baby and father and mother: a family,
Parents and sister
and brother: a family.
Слайд 24All kinds of people can make up a family,
All kinds of mixtures can make up a family.
Слайд 25What is a family?
Who is a family?
Слайд 26The children that lived in a shoe is a family!
A pair like Kanga and Roo is a family!
A calf
and a cow that go moo is a family!
Слайд 28All kinds of creatures can make up a family,
Слайд 29All kinds numbers can make up a family.
Слайд 30All of your family plus you is a family.
Слайд 327.Карта ассоциаций.
What is a family?
What associations have you
with a word “family”?
What is a family for
us?
Слайд 338.Активизация навыков устной речи по теме «Взаимоотношения в семье».
Relations in
the family are very important. And so parents and children
have responsibilities at home.
What do you think about parent’s responsibilities?
What are the children’s responsibilities?
Слайд 34Helping mother
Help your mother sat the table
With a knife and
fork and spoon
Help your mother sat the table
Every afternoon
Help your
mother clear the table
Take a knife and fork and spoon
Help your mother clear the table
Morning ,night and noon
Слайд 3610.Presentations
Bukhalyonkova Irina
Gavrilova Natasha
Zhurin Grisha
Слайд 3711. Подведение итогов урока и выставление оценок.
So, today
you work very well. It was interesting to know about
your families. I’d like to thank you for good work at the lesson. Do you like our lesson? What do you like to do?
Слайд 3812. Домашнее задание.
Make a family tree.
Thank you for your
work.
Good-buy.