Разделы презентаций


The evolution of media effects theory

I. Persuasion Theories (1944–1963)1. Voting research (Lazarsfeld, Berelson, & Gaudet, 1944; Campbell et al., 1960);2. Shannon linear model (Shannon & Weaver, 1948);3. Lasswell linear model (Lasswell, 1948);4. Persuasion/attitude change (Hovland, Janis,

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1The evolution of media effects theory
Department of Communication Studies, University

of Michigan, Ann Arbor

The evolution of media effects theoryDepartment of Communication Studies, University of Michigan, Ann Arbor

Слайд 2I. Persuasion Theories (1944–1963)
1. Voting research (Lazarsfeld, Berelson, & Gaudet,

1944; Campbell et al., 1960);
2. Shannon linear model (Shannon &

Weaver, 1948);
3. Lasswell linear model (Lasswell, 1948);
4. Persuasion/attitude change (Hovland, Janis, & Kelley, 1953; McGuire, 1969);
5. Social learning (Bandura & Walters, 1963).

I. Persuasion Theories (1944–1963)1. Voting research (Lazarsfeld, Berelson, & Gaudet, 1944; Campbell et al., 1960);2. Shannon linear

Слайд 3II. Active Audience Theories (1944–1986)
6. Attribution theory (Heider, 1958; Kelley,

1967);
7. Uses & gratifications (Herzog, 1944; Katz, Blumler, & Gurevitch,

1974);
8. Parasocial theory (Horton & Wohl, 1956);
9. Cognitive dissonance/social identity (Festinger, 1957; Tajfel, 1982);
10. Minimal effects (Klapper, 1960);
11. Selective exposure (Sears & Freedman, 1967).

II. Active Audience Theories (1944–1986)6. Attribution theory (Heider, 1958; Kelley, 1967);7. Uses & gratifications (Herzog, 1944; Katz,

Слайд 4III. Active Audience Theories (1944–1986)
12. Disposition theory (Zillmann & Cantor,

1976);
13. Media dependency (Ball-Rokeach & De Fleur, 1976);
14. Elaboration likelihood

model (Petty & Cacioppo, 1986).

III. Active Audience Theories (1944–1986)12. Disposition theory (Zillmann & Cantor, 1976);13. Media dependency (Ball-Rokeach & De Fleur,

Слайд 5IV. Social Context Theories (1955–1983)
15. Two-step flow (Katz & Lazarsfeld,

1955);
16. Diffusion theory (Rogers, 1962);
17. Knowledge gap theory (Tichenor, Donohue,

& Olien, 1970);
18. Social networks/social capital (Granovetter, 1973; Putnam, 1995);
19. Spiral of silence (Noelle-Neumann, 1974);
20. Third person theory (Davison, 1983).
IV. Social Context Theories (1955–1983)15. Two-step flow (Katz & Lazarsfeld, 1955);16. Diffusion theory (Rogers, 1962);17. Knowledge gap

Слайд 6V. Societal & Media Theories (1933–1978)
21. Media hegemony/public sphere (Gramsci,

1933; Habermas, [1962] 1989);
22. Channel effects (McLuhan, 1964);
23. Social construction

of reality (Berger & Luckman, 1966);
24. Differential media exposure (Clarke & Fredin, 1978);
25. Cultivation theory (Gerbner, Gross, Jackson-Beeck, Jeffries-Fox, & Signorielli, 1978)

Jackson-Beeck, Jeffries-Fox, & Signorielli

V. Societal & Media Theories (1933–1978)21. Media hegemony/public sphere (Gramsci, 1933; Habermas, [1962] 1989);22. Channel effects (McLuhan,

Слайд 7VI. Interpretive Effects Theories (1972–1987)
26. Agenda setting (McCombs &

Shaw, 1972);
27. Priming (Iyengar et al., 1982);
28. Framing theory (Iyengar

et al., 1987).

VII. New Media Theories (1996)

29. Computer-mediated communication (Walther, 1996).

VI. Interpretive Effects Theories (1972–1987) 26. Agenda setting (McCombs & Shaw, 1972);27. Priming (Iyengar et al., 1982);28.

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика