Разделы презентаций


Hitchhiking around the World

Содержание

Hitchhiking around the WorldСмотр знаний, полученных на уроках английского языка студентами 1-3 курсов.

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1 Название работы: Hitchhiking around the World
Предметная область: предметы группы «Иностранный

язык»
ФИО автора: Гилёва Нина Викторовна
Должность: преподаватель иностранного языка
Название образовательного учреждения:

Государственное бюджетное образовательное учреждение среднего профессионального образования «Сызранский политехнический техникум»
Город: Сызрань

Название работы: Hitchhiking around the World	Предметная область: предметы группы «Иностранный язык»	ФИО автора: Гилёва Нина Викторовна	Должность: преподаватель иностранного

Слайд 2Hitchhiking around the World
Смотр знаний, полученных на уроках английского языка

студентами 1-3 курсов.

Hitchhiking  around the WorldСмотр знаний,  полученных на уроках  английского языка  студентами 1-3 курсов.

Слайд 3 Форма урока:
смотр знаний, презентация
мини-проектов.
Продолжительность:

1 пара (2 часа)

Форма урока: 	смотр знаний, презентация 	мини-проектов.  Продолжительность: 1 пара (2 часа)

Слайд 4Цели урока
Задачи урока
Оборудование и оснащение урока
I. Introduction.
II. Warm-Up Activities.

Task № 1.
Task № 2. Do a mini –

project.
Task № 3. During the travelling you always listen to news. Imagine that you are a dictor of the English BBC programme.
Task № 4. Do a mini-project.
Task № 5. Meeting a Policeman. Read Dialogues and Dramatize them.
Task № 6. Guess the country. Do a project. “A Visiting” card of the English “Speaking Country”.
Task № 7. Stopping Place.
Task № 8. “Brain Ring”.
Task № 9. Relaxation. Illustrate the proverbs using your body language.
Task № 10. Do a project. “The ABC’s of Ecology”.
Task № 11. Quotations of famous men.
Task № 12. Discuss the advantages of hitchhiking. Make a presentation of your conclusion.
Общий итог: оценка работы студентов.
Используемые источники

Ход урока

Цели урокаЗадачи урокаОборудование и оснащение урокаI. Introduction. II. Warm-Up Activities. Task № 1. Task № 2. Do

Слайд 5Цели урока

Активизация знаний, имеющихся в опыте студентов, полученных на уроках

английского языка или на уроках по другим дисциплинам, а также

из литературы, газет, телепередач,
Цели урокаАктивизация знаний, имеющихся  в опыте студентов, полученных  на уроках английского языка  или на

Слайд 6
по темам: «Страны изучаемого языка», профессиональным темам: «Экология», «ДТП на

дорогах», «Правила дорожного движения», «Профессия пожарного, механика, технолога и др.».
Ход

урока
по темам: «Страны изучаемого языка»,  профессиональным темам: «Экология», «ДТП на дорогах»,  «Правила дорожного движения»,

Слайд 7Задачи урока
Повторить и закрепить активную лексику.
Развивать коммуникабельность, самостоятельность; умение соперничать;

способность к логическому изложению, формированию выводов; навыки говорения и перевода,

сравнения и классификации; умение анализировать, обобщать,
делать выводы.
Воспитывать
положительное,
уважительное
отношения к культуре
США, России и
Великобритании.

Ход урока

Задачи урокаПовторить и закрепить активную лексику.Развивать коммуникабельность, самостоятельность; умение соперничать; способность к логическому изложению, формированию выводов; навыки

Слайд 8DVD-плеер;
магнитофон;
компьютер;
раздаточный материал к 12 заданиям;
заготовки для

мини-проектов;
фломастеры и листы чистой бумаги;
«активный английский» для студентов.
Оборудование

и оснащение урока

Ход урока

DVD-плеер; магнитофон; компьютер; раздаточный материал к 12 заданиям; заготовки для мини-проектов; фломастеры и листы чистой бумаги; «активный

Слайд 9 Участники: две сборные команды 1-3 курсов из 3-х отделений.
Режим работы:

фронтально-групповой, в парах, индивидуально.

Участники: две сборные команды 1-3 курсов из 3-х отделений.	Режим работы: фронтально-групповой, в парах, индивидуально.

Слайд 10I. Introduction.
Ход урока

I. Introduction. Ход урока

Слайд 11II. Warm-Up Activities. Task № 1.
Hi! I am Oleg. I

am a second – year student of our Polytechnical School.

I have a very attractive idea! Let’s hitchhike around the world. There are plenty of opportunities: we may visit as many places as we like. We won’t have to book tickets and hotel rooms in advance. Hitchhiking will be exciting!
II. Warm-Up Activities.  Task № 1.	Hi! I am Oleg. I am a second – year student

Слайд 12Hi! I am Maxim. I am a third-year student and

I also prefer hitchhiking. Hundreds of companies are willing to

help me if I am planning to go somewhere.

And of course I am free to choose where to go! I prefer hitchhiking around the world.

Ход урока

Hi! I am Maxim. I am  a third-year student  and I also prefer hitchhiking.

Слайд 13 Give your personal opinion about your hitchhiking. Why do people

go in for hitchhiking?
Task № 2. Do a mini –

project.

Ход урока

Active English

Give your personal opinion about your hitchhiking. Why do people go in for hitchhiking?Task № 2. Do

Слайд 14Task № 3.
During the travelling you always listen to

news. Imagine that you are a dictor of the English

BBC programme. Listen to the original and be very artistic.
Task № 3. During the travelling  you always listen to  news. Imagine that  you

Слайд 15Last night there was a revolution in Mandanga. The rebels

attacked the President s palace, shot the President and bunt

the building. The air force bombed the capital.

The United States sent ships to the area this morning. Russia protested in the United Nations.

Last night there was a revolution in Mandanga.  The rebels attacked the President s palace, shot

Слайд 16The Scottish police are looking for two climbers in the

Highlands. The climbers left yesterday morning to climb Ben Nevis.

It began to snow heavily yesterday afternoon.

The police sent out a search party yesterday evening. They spent the night on the mountain, but they didn’t find the climbers.

Ход урока

The Scottish police are looking  for two climbers in the Highlands.  The climbers left yesterday

Слайд 17No parking here
Здесь нет
стоянки
Task № 4. Do a mini-project.


Public Order Maintenance for Hitchhikers. Words and Word Combinations to

Be Learned:

No smoking here
Здесь нельзя
курить

No littering here
Здесь нельзя сорить

No parking hereЗдесь нет стоянкиTask № 4. Do a mini-project. Public Order Maintenance for Hitchhikers.  Words

Слайд 18 It’s prohibited… - Запрещается…
to cross the street here –

переходить здесь улицу;
to sell foreign currency – продавать валюту;
to exchange

foreign currency – обменивать валюту;
to drink spirits here – распивать спиртные напитки;
to drive a car in a drunken state – водить машину в нетрезвом состоянии;
to shout – кричать;
to take pictures here – фотографировать здесь.
to violate public order – нарушать общественный порядок
It’s prohibited… - Запрещается… 	to cross the street here – переходить здесь улицу;	to sell foreign currency –

Слайд 19 Схематично изобразите правила поведения начав с фразы It’s prohibited…
Ход

урока

Схематично изобразите правила поведения начав с фразы It’s prohibited… Ход урока

Слайд 20Task № 5. Meeting a Policeman. Read Dialogues and Dramatize

them.
- Good afternoon. Inspector Petrov. It’s prohibited to take

pictures here. - Oh, I didn’t know that. I’m sorry. - Your identity papers, please. - Here you are. - Thank you.
Task № 5. Meeting a Policeman.  Read Dialogues and Dramatize them. - Good afternoon.  Inspector

Слайд 21- Inspector Petrov. What’s the matter? - Oh, I’ve lost

my wallet. - Sorry, I don’t get you. Speak slower,

please. - My wallet is gone, Inspector. - Your identity papers, please.

- But I say I’ve lost my wallet with all my papers! - What hotel are you staying at? - At «Cosmos».

Ход урока

- Inspector Petrov. What’s the matter?  - Oh, I’ve lost my wallet.  - Sorry, I

Слайд 22Task № 6. Guess the country. Do a project. “A

Visiting” card of the English “Speaking Country”.
Ход урока

Task № 6. Guess the country. Do a project.  “A Visiting” card of the English “Speaking

Слайд 23Task № 7. Stopping Place.
Путешествуй автостопом, Удача ждет за

поворотом Будь ты friendly и активен Дружелюбен, не пассивен. Ты

сегодня как в театре Режиссер, актер и зритель Ambitious student и учитель.
Task № 7. Stopping Place. Путешествуй автостопом,  Удача ждет за поворотом  Будь ты friendly и

Слайд 24Leading parts you have today Приготовь свой сок, налей! За

дружбу прежнюю до дна С тобой я выпью, старина! Тебе,

студент, желаем мы Дорог чудесных, радостей, побед.
Leading parts you have today  Приготовь свой сок, налей!  За дружбу прежнюю до дна

Слайд 25Друзей надежных; и помним мы завет. «Brain ring, promoution, удача

Activity, success, решай задачи!»

Друзей надежных; и помним мы завет.  «Brain ring, promoution, удача  Activity, success, решай задачи!»

Слайд 26The bootblack bought the black boot back.
Chop shops stock

chops.
Comical economists.
Don’t pamper damp scamp tramps that camp

under ramp lamps.

The blue bluebird blinks.

Ход урока

The bootblack bought the black boot back. Chop shops stock chops. Comical economists. Don’t pamper damp

Слайд 27Task № 8. “Brain Ring”.
1. There is a country

which is highly developed now and has a good reputation

but it has a very dark past. It was settled many years ago by criminals. What country?
Task № 8. “Brain Ring”. 	1. There is a country which is highly developed now and has

Слайд 28It’s Australia.

It’s Australia.

Слайд 29 2. This man for all his life was busy raising

cows, horses, pigs and other animals on the farm. And

now his name is written with big bright letters in different cities all over the world including Moscow, e.g. (opposite the monument to Pushkin.)


2. This man for all his life was busy raising cows, horses, pigs and other animals on

Слайд 30Macdonald.

Macdonald.

Слайд 31 3. Quote some lines in which a farmer describes his

feelings towards a place, an animal and wonderful people.

3. Quote some lines in which a farmer describes his feelings towards a place, an animal and

Слайд 33 4. Who is the most translated British author after Shakespeare?

4. Who is the most translated British author after Shakespeare?

Слайд 34A. Christie.

A. Christie.

Слайд 35 5. Translate these worlds of Old English into modern English:


«thenkan»,
«drenkan»,
«slepan»,
«nyne»,
«sunne»,
«nigt».

5. Translate these worlds of Old English into modern English: 	«thenkan», 	«drenkan»,	«slepan», 	«nyne», 	«sunne», 	«nigt».

Слайд 36Think, drink, sleep, nine, sun, night.

Think,  drink,  sleep,  nine,  sun,  night.

Слайд 37 6. There are some worlds in the American variation of

English that differ from those the British use. Translate from

American into British English: «Do you remember the movie about an automobile race we saw in my apartment last fall?»

6. There are some worlds in the American variation of English that differ from those the British

Слайд 38Do you remember the film about car race we saw

in my flat last autumn?

Do you remember the film  about car race we saw in my  flat last autumn?

Слайд 39 7. How many different stripes are there on the American

flag?

7. How many different stripes are there on the American flag?

Слайд 402-red and white.
Ход урока

2-red and white.Ход урока

Слайд 41The appetite comes with eating.
Аппетит приходит во время еды.

Task №

9. Relaxation. Illustrate the proverbs using your body language.

The appetite comes with eating.Аппетит приходит во время еды.Task № 9. Relaxation.  Illustrate the proverbs using

Слайд 42As you make your bed, so must you lie in

it.
Как постелешь, так и поспишь.

As you make your bed, so must you lie in it.Как постелешь, так и поспишь.

Слайд 43Better one small fish than an empty dish.
На безрыбье и

рак рыба.


Better one small fish than an empty dish.На безрыбье и рак рыба.

Слайд 44Don’t teach your grandmother to suck eggs.
Яйца курицу не учат.


Don’t teach your grandmother to suck eggs.Яйца курицу не учат.

Слайд 45A child first creep, then go.
Сперва оперись потом и ввысь!

A child first creep, then go.Сперва оперись потом и ввысь!

Слайд 46 Knowledge is power.
Знание – сила, или Ученье – свет, а

неученье – тьма.



Knowledge is power.	Знание – сила, или Ученье – свет, а неученье – тьма.

Слайд 47Too many cooks spoil the broth.
У семи нянек дитя без

глазу.


Too many cooks spoil the broth.У семи нянек дитя без глазу.

Слайд 48Measure twice and cut once.
Семь раз отмерь, один раз отрежь.
Ход

урока

Measure twice and cut once.Семь раз отмерь, один раз отрежь.Ход урока

Слайд 49Task № 10. Do a project. “The ABC’s of Ecology”.


Plant trees, feed birds in winter.

Don’t poison fish and sea

animals!

Don’t cut the forests, people.
Task № 10. Do a project.  “The ABC’s of Ecology”. 	Plant trees, feed birds in winter.		Don’t

Слайд 50 Stop noise cars, planes, buses!









Factories, plants, cars don’t pollute, air

cities.
Stop littering our city with paper and bottles.

Stop noise cars, planes, buses!		Factories, plants, cars don’t pollute, air cities.	Stop littering our city with paper and

Слайд 51 Don’t dump industrial water into lakes and rivers.

Save the planet

yourself!

Clear rubbish from rivers, lakes and forests.

Keep and care special

animals and birds.

Ход урока

Don’t dump industrial water into lakes and rivers.		Save the planet yourself!		Clear rubbish from rivers, lakes and forests.		Keep

Слайд 52 «What if this present were the world’s last night?» (J.

Donne. Holy Sonnets)




«We must love one
another or die».
(W.H. Auden.


September 1, 1939)

Task № 11. Quotations of famous men.

Ход урока

«What if this present were the world’s last night?» (J. Donne. Holy Sonnets)	«We must love one 	another

Слайд 53Task № 12. Discuss the advantages of hitchhiking. Make a

presentation of your conclusion.
to acquire self confidence.
to go to

extremes.
to overcome difficulties.
Task № 12. Discuss the advantages of hitchhiking.  Make a presentation of your conclusion. to acquire

Слайд 54to get extremely rich information.
to be free to choose
where to

go.
to have plenty
of opportunities.

to get extremely rich information.to be free to choose	where to go.to have plenty 	of opportunities.

Слайд 55to arrange everything beforehand.
to see places of interest.
to spend some

days by the sea, sun bathing, swimming, diving and having

nothing to do.
to arrange everything beforehand.to see places of interest.to spend some days by the sea, sun bathing, swimming,

Слайд 56To enjoy wonderful views where you go
To make new friends

Ход

урока

To enjoy wonderful views where you goTo make new friendsХод урока

Слайд 57Общий итог: оценка работы студентов.
Ход урока

Общий итог:  оценка работы студентов.Ход урока

Слайд 59Используемые источники
«English» - газета для тех, кто преподаёт и изучает

английский язык №16, 20, 23 год 2009 № 17, 21,

22 год 2011 № 2-7 год 2013

«Первое сентября» - газета для преподавателей № 11, 12, 16, 18 год 2013 № 1, 2 год 2014 Аудио курс «Oxford» Диалог № 52 «The Eight O’Clock News»

Используемые источники«English» - газета для тех, кто преподаёт и  изучает английский язык  №16, 20, 23

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика