Слайд 1 Название работы: Hitchhiking around the World
Предметная область: предметы группы «Иностранный
язык»
ФИО автора: Гилёва Нина Викторовна
Должность: преподаватель иностранного языка
Название образовательного учреждения:
Государственное бюджетное образовательное учреждение среднего профессионального образования «Сызранский политехнический техникум»
Город: Сызрань
Слайд 2Hitchhiking
around the World
Смотр знаний,
полученных на уроках
английского языка
студентами 1-3 курсов.
Слайд 3 Форма урока:
смотр знаний, презентация
мини-проектов.
Продолжительность:
1 пара (2 часа)
Слайд 4Цели урока
Задачи урока
Оборудование и оснащение урока
I. Introduction.
II. Warm-Up Activities.
Task № 1.
Task № 2. Do a mini –
project.
Task № 3. During the travelling you always listen to news. Imagine that you are a dictor of the English BBC programme.
Task № 4. Do a mini-project.
Task № 5. Meeting a Policeman. Read Dialogues and Dramatize them.
Task № 6. Guess the country. Do a project. “A Visiting” card of the English “Speaking Country”.
Task № 7. Stopping Place.
Task № 8. “Brain Ring”.
Task № 9. Relaxation. Illustrate the proverbs using your body language.
Task № 10. Do a project. “The ABC’s of Ecology”.
Task № 11. Quotations of famous men.
Task № 12. Discuss the advantages of hitchhiking. Make a presentation of your conclusion.
Общий итог: оценка работы студентов.
Используемые источники
Ход урока
Слайд 5Цели урока
Активизация знаний, имеющихся
в опыте студентов, полученных
на уроках
английского языка
или на уроках по другим дисциплинам,
а также
из литературы, газет, телепередач,
Слайд 6
по темам: «Страны изучаемого языка»,
профессиональным темам: «Экология», «ДТП на
дорогах»,
«Правила дорожного движения»,
«Профессия пожарного, механика, технолога и др.».
Ход
урока
Слайд 7Задачи урока
Повторить и закрепить активную лексику.
Развивать коммуникабельность, самостоятельность; умение соперничать;
способность к логическому изложению, формированию выводов; навыки говорения и перевода,
сравнения и классификации; умение анализировать, обобщать,
делать выводы.
Воспитывать
положительное,
уважительное
отношения к культуре
США, России и
Великобритании.
Ход урока
Слайд 8DVD-плеер;
магнитофон;
компьютер;
раздаточный материал к 12 заданиям;
заготовки для
мини-проектов;
фломастеры и листы чистой бумаги;
«активный английский» для студентов.
Оборудование
и оснащение урока
Ход урока
Слайд 9 Участники: две сборные команды 1-3 курсов из 3-х отделений.
Режим работы:
фронтально-групповой, в парах, индивидуально.
Слайд 11II. Warm-Up Activities.
Task № 1.
Hi! I am Oleg. I
am a second – year student of our Polytechnical School.
I have a very attractive idea! Let’s hitchhike around the world. There are plenty of opportunities: we may visit as many places as we like. We won’t have to book tickets and hotel rooms in advance. Hitchhiking will be exciting!
Слайд 12Hi! I am Maxim. I am
a third-year student
and
I also prefer hitchhiking.
Hundreds of
companies are
willing to
help me if I am
planning to go
somewhere.
And of course
I am free to choose
where to go! I prefer
hitchhiking around
the world.
Ход урока
Слайд 13 Give your personal opinion about your hitchhiking. Why do people
go in for hitchhiking?
Task № 2. Do a mini –
project.
Ход урока
Active English
Слайд 14Task № 3.
During the travelling
you always listen to
news. Imagine that
you are a dictor of
the English
BBC
programme. Listen to
the original and be
very artistic.
Слайд 15Last night there was a revolution in Mandanga.
The rebels
attacked the President s palace, shot the President
and bunt
the building. The air force bombed the capital.
The United States sent ships to the area this morning.
Russia protested in the United Nations.
Слайд 16The Scottish police are looking
for two climbers in the
Highlands.
The climbers left yesterday morning
to climb Ben Nevis.
It began to snow
heavily yesterday afternoon.
The police sent out
a search party
yesterday evening.
They spent the night
on the mountain, but
they didn’t find the
climbers.
Ход урока
Слайд 17No parking here
Здесь нет
стоянки
Task № 4. Do a mini-project.
Public Order Maintenance for Hitchhikers.
Words and Word Combinations to
Be Learned:
No smoking here
Здесь нельзя
курить
No littering here
Здесь нельзя сорить
Слайд 18 It’s prohibited… - Запрещается…
to cross the street here –
переходить здесь улицу;
to sell foreign currency – продавать валюту;
to exchange
foreign currency – обменивать валюту;
to drink spirits here – распивать спиртные напитки;
to drive a car in a drunken state – водить машину в нетрезвом состоянии;
to shout – кричать;
to take pictures here – фотографировать здесь.
to violate public order – нарушать общественный порядок
Слайд 19 Схематично изобразите правила поведения начав с фразы It’s prohibited…
Ход
урока
Слайд 20Task № 5. Meeting a Policeman.
Read Dialogues and Dramatize
them.
- Good afternoon.
Inspector Petrov.
It’s prohibited
to take
pictures here.
- Oh, I didn’t know
that. I’m sorry.
- Your identity
papers, please.
- Here you are.
- Thank you.
Слайд 21- Inspector Petrov. What’s the matter?
- Oh, I’ve lost
my wallet.
- Sorry, I don’t get you. Speak slower,
please.
- My wallet is gone, Inspector.
- Your identity papers, please.
- But I say I’ve lost my wallet
with all my papers!
- What hotel are you staying at?
- At «Cosmos».
Ход урока
Слайд 22Task № 6. Guess the country. Do a project.
“A
Visiting” card of the English “Speaking Country”.
Ход урока
Слайд 23Task № 7. Stopping Place.
Путешествуй автостопом,
Удача ждет за
поворотом
Будь ты friendly и активен
Дружелюбен, не пассивен.
Ты
сегодня как в театре
Режиссер, актер и зритель
Ambitious student и учитель.
Слайд 24Leading parts you have today
Приготовь свой сок, налей!
За
дружбу прежнюю до дна
С тобой я выпью, старина!
Тебе,
студент, желаем мы
Дорог чудесных,
радостей, побед.
Слайд 25Друзей надежных; и помним мы завет.
«Brain ring, promoution, удача
Activity, success, решай задачи!»
Слайд 26The bootblack bought the black boot back.
Chop shops stock
chops.
Comical economists.
Don’t pamper damp
scamp tramps that
camp
under ramp lamps.
The blue bluebird blinks.
Ход урока
Слайд 27Task № 8. “Brain Ring”.
1. There is a country
which is highly developed now and has a good reputation
but it has a very dark past. It was settled many years ago by criminals. What country?
Слайд 29 2. This man for all his life was busy raising
cows, horses, pigs and other animals on the farm. And
now his name is written with big bright letters in different cities all over the world including Moscow, e.g. (opposite the monument to Pushkin.)
Слайд 31 3. Quote some lines in which a farmer describes his
feelings towards a place, an animal and wonderful people.
Слайд 33 4. Who is the most translated British author after Shakespeare?
Слайд 35 5. Translate these worlds of Old English into modern English:
«thenkan»,
«drenkan»,
«slepan»,
«nyne»,
«sunne»,
«nigt».
Слайд 36Think,
drink,
sleep,
nine,
sun,
night.
Слайд 37 6. There are some worlds in the American variation of
English that differ from those the British use. Translate from
American into British English: «Do you remember the movie about an automobile race we saw in my apartment last fall?»
Слайд 38Do you remember the film
about car race we saw
in my
flat last autumn?
Слайд 39 7. How many different stripes are there on the American
flag?
Слайд 41The appetite comes with eating.
Аппетит приходит во время еды.
Task №
9. Relaxation.
Illustrate the proverbs using your body language.
Слайд 42As you make your bed, so must you lie in
it.
Как постелешь, так и поспишь.
Слайд 43Better one small fish than an empty dish.
На безрыбье и
рак рыба.
Слайд 44Don’t teach your grandmother to suck eggs.
Яйца курицу не учат.
Слайд 45A child first creep, then go.
Сперва оперись потом и ввысь!
Слайд 46 Knowledge is power.
Знание – сила, или Ученье – свет, а
неученье – тьма.
Слайд 47Too many cooks spoil the broth.
У семи нянек дитя без
глазу.
Слайд 48Measure twice and cut once.
Семь раз отмерь, один раз отрежь.
Ход
урока
Слайд 49Task № 10. Do a project.
“The ABC’s of Ecology”.
Plant trees, feed birds in winter.
Don’t poison fish and sea
animals!
Don’t cut the forests, people.
Слайд 50 Stop noise cars, planes, buses!
Factories, plants, cars don’t pollute, air
cities.
Stop littering our city with paper and bottles.
Слайд 51 Don’t dump industrial water into lakes and rivers.
Save the planet
yourself!
Clear rubbish from rivers, lakes and forests.
Keep and care special
animals and birds.
Ход урока
Слайд 52 «What if this present were the world’s last night?» (J.
Donne. Holy Sonnets)
«We must love one
another or die».
(W.H. Auden.
September 1, 1939)
Task № 11. Quotations of famous men.
Ход урока
Слайд 53Task № 12. Discuss the advantages of hitchhiking.
Make a
presentation of your conclusion.
to acquire self confidence.
to go to
extremes.
to overcome difficulties.
Слайд 54to get extremely rich information.
to be free to choose
where to
go.
to have plenty
of opportunities.
Слайд 55to arrange everything beforehand.
to see places of interest.
to spend some
days by the sea, sun bathing, swimming, diving and having
nothing to do.
Слайд 56To enjoy wonderful views where you go
To make new friends
Ход
урока
Слайд 57Общий итог:
оценка работы студентов.
Ход урока
Слайд 59Используемые источники
«English» - газета для тех, кто преподаёт и
изучает
английский язык
№16, 20, 23 год 2009
№ 17, 21,
22 год 2011
№ 2-7 год 2013
«Первое сентября» - газета для преподавателей
№ 11, 12, 16, 18 год 2013
№ 1, 2 год 2014
Аудио курс «Oxford»
Диалог № 52 «The Eight O’Clock News»