Разделы презентаций


Открытый урок по теме "Do your parents understand you" в 9 классе.

Содержание

Тема урока: «Do your parents understand you?» Unit 4 Lesson 6Тип урока: обобщающийЦель урока: обобщить и систематизировать материал по разделу «Do your parents understand you?»

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1МУНИЦИПАЛЬНОЕ БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 44
Урок

английского языка в 9 классе
«Do your parents understand you?»

Учитель:

Сабитова Гульнара Рифовна





г. Сургут
2013 г.

МУНИЦИПАЛЬНОЕ  БЮДЖЕТНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ  СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 44  Урок английского языка в 9

Слайд 2Тема урока: «Do your parents understand you?» Unit 4 Lesson

6
Тип урока: обобщающий
Цель урока: обобщить и систематизировать материал по разделу

«Do your parents understand you?»





Тема урока:  «Do your parents understand you?»  Unit 4 Lesson 6Тип урока: обобщающийЦель урока: обобщить

Слайд 3 Образовательный компонент цели:
-расширение лингвистического кругозора учеников (в рамках

знаний по теме);
-закрепление и активизация лексики по теме «Do your

parents understand you?»;
- закрепление грамматического материала по теме «Сложное дополнение».
Воспитательный компонент цели:
-поддержание интереса к изучению английскому языка и культуре стран изучаемого языка;
-воспитание уважения к родителям, одноклассникам и их мнениям.

Развивающий компонент цели:
-развитие языковых и речевых навыков учащихся;
-развитие умения анализировать и выделять главное;
-развитие коммуникативной культуры;
 формировать и развивать учебно-организационные умения и навыки (взаимоконтроль, самостоятельная работа);
совершенствование навыков диалогической речи.

Образовательный компонент цели: -расширение лингвистического кругозора учеников (в рамках знаний по теме);-закрепление и активизация лексики по

Слайд 4Задачи урока:

- повторить и закрепить лексический материал по теме «Do

your parents understand you»;
- повторить и закрепить грамматический материал

по теме «Сложное дополнение»;
- совершенствовать навыки работы в паре;
-совершенствовать произносительные навыки учащихся;
- совершенствовать навыки аудирования с извлечением конкретной информации;
- совершенствовать навыки письменной речи.
Задачи урока:- повторить и закрепить лексический материал по теме «Do your parents understand you»; - повторить и

Слайд 5Оборудование
мультимедийный проектор;
компьютер;
интерактивная доска;
учебник «Happy English.ru»-9 класс (авторы: К.Кауфман, М.Кауфман);
аудиоприложение CD

MP3 «Happy English.ru»;
презентация для учащихся, выполненная в программе «Power Point»;

задания для работы с интерактивной доской;
раздаточный материал (приложение 1, приложение 2, приложение 3, приложение 4, приложение 5).
Оборудованиемультимедийный проектор;компьютер;интерактивная доска;учебник «Happy English.ru»-9 класс (авторы: К.Кауфман, М.Кауфман);аудиоприложение CD MP3 «Happy English.ru»;презентация для учащихся, выполненная в

Слайд 6Методы обучения
Коммуника-тивный
Репродуктив-ный
Практический
Наглядный
Частично-
поисковый

Методы обученияКоммуника-тивныйРепродуктив-ныйПрактическийНаглядныйЧастично-поисковый

Слайд 7Формы работы

Формы работы

Слайд 8Greeting (1 min) Purpose: to create warm and trustful atmosphere in

the class.
Teacher’s activity

Good morning, boys and girls. I am

very glad to see you. Sit down, please!
Who is on duty today? Who is absent? What date is it today? What day of the week is it today?

Student’s activity

Good morning, teacher! We are glad to see you too!
I am. ……….is/are absent. Today is………

Greeting (1 min) Purpose: to create warm and trustful atmosphere in the class. Teacher’s activityGood morning, boys

Слайд 9 Purpose: to create English-speaking atmosphere, to activate the vocabulary

on the topic and to involve them into the topic

of the lesson. (1 min)







Teacher’s activity

Are you ready to work? Let’s start our lesson. The topic of our lesson is «Do you parents understand you?» and as you remember at the previous lesson we spoke about John’s problems. Today we have a revision lesson. We are going to revise the phrases and the words, some grammar rules which help us to talk about the problems you have with your parents. We’ll do some exercises, make up short dialogues and discuss Carol’s problems.
(Примечание: учитель проговаривает цели и задачи урока. Ввод в тему урока).

Students’ activity

- Yes, we are ready.
Students answer the teacher’s questions and talk about their problems with parents.
Ответы учащихся:
Parents make me do chores.
Parents control me all the time.
My parents choose who I should be.
My parents can’t stand the music, my mates and my clothes.

Purpose: to create English-speaking atmosphere, to activate the vocabulary on the topic and to involve them

Слайд 10 Warming up activity, and phonetic drill stage ( 7

min) Purpose: to create English-speaking atmosphere, to activate the vocabulary

on the topic of the lesson.

Teacher’s activity

Students’ activity

Warming up activity, and phonetic drill stage ( 7 min)

Слайд 11John’s problems
Well my parents are fine,

I can't complain,  But there are things that they'll have to

explain.  They can't stand my music, my clothes and my mates,  And they nag me for days if I come home late. But when I say that I've grown up and need my space,  They don't listen. They just make a clever face.  They control me no matter how much I object.  They don't understand a thing about respect. My parents are choosing who I should be,  But why don't they leave the decision to me?  They never forget to say what they expect,  But what about friendship, trust and respect? And then they talk about my future and success,  I don't listen because I couldn't care less.  I upset them because I always disobey,  But I hope they will be proud of me one day I'm quite cool, my parents shouldn't complain,  But there are things that I'll have to explain.  I get on their nerves and I drive them mad,  So now is the time to say sorry for that. But then they talk about my future and success,  I don't listen because I couldn't care less.  I upset them because I always disobey,  But I hope they will be proud of me one day. 

Listen to the song and sing along


John’s problems    Well my parents are fine, I can't complain,  But there are things

Слайд 12Teacher’s activity

Last time we spoke about Complex object and you

had some difficulties.
What do you know about it? What is

Complex Object? Very good! We should keep in mind that there are some verbs that are used in Complex Object without “to”. (слайд (слайд 5(слайд 5): Insert “to” where necessary .

Students’ activity

Pupils remember the use of complex object.
After the verbs to make and to let the infinitive is used without particle “to”

We expect you to come to his birthday.
She made him … promise to give the picture to her.
The teacher wanted me to read this book.
Who made your brother … do it?
I wouldn’t like my friends to see me now.
Don’t let them … upset you so much.

20131114_165918.mp4 (Приложение 2)Приложение 2)

Purpose: to revise some grammar material (1 min)

Teacher’s activityLast time we spoke about Complex object and you had some difficulties.What do you know about

Слайд 13 Purpose: to practice Complex object. (2 min)
(Примечание: учащимся предлагаются

разноуровневые задания. Учащиеся выбирают задание по своим возможностям: 1) использовать

местоимения в объектном падеже; 2) составить предложения.) (слайд (Примечание: учащимся предлагаются разноуровневые задания. Учащиеся выбирают задание по своим возможностям: 1) использовать местоимения в объектном падеже; 2) составить предложения.) (слайд 6(Примечание: учащимся предлагаются разноуровневые задания. Учащиеся выбирают задание по своим возможностям: 1) использовать местоимения в объектном падеже; 2) составить предложения.) (слайд 6)

I want (he) to be my friend.
They would like (we) to learn English.
They expected (she) to arrive at 6 p.m.
She doesn’t want (her daughter) to come home late.
Tom expects (I) to write a letter every week.
Our parents want (we) to be friends.
I’d like (you) to offer him help.
I don't want (she) to read the letter.

(Приложение 3)

Model: You, I, would like, to come back early. — I would like you to come back  early. You would like me to come back early.         1.    I, write a letter, they, expect 2.    he, want, I, become a teacher 3.    he, made, we, buy, a dress 4.    they, would like, Andy, play for their team 5.    we, not want, he, sing

Purpose: to practice Complex object. (2 min)

Слайд 14Purpose: to check the tasks.







Teacher’s activity
Now it’s time to check.

Will you swap your copybooks with each other and put

marks?

I want (him) to be my friend.
They would like (us) to learn English.
They expected (her) to arrive at 6 p.m.
She doesn’t want (her) to come home late.
Tom expects (me) to write a letter every week.
Our parents want (us) to be friends.
I’d like (you) to offer him help.
I don't want (her) to read the letter.


Students’ activity
Pupils check the answers and put marks.

1.    I expect them to write a letter. 2.    I want him to become a teacher. 3.    He made us buy a dress. 4.    They would like Andy to play for their team. 5.    We do not want him to sing.





(Примечание: проводится взаимопроверка выполнения упражнений).

Purpose: to check the tasks. Teacher’s activityNow it’s time to check. Will you swap your copybooks with

Слайд 15Purpose: to revise the phrases with make and do. Pupils

fill in the table (2 min): (Задание на интерактивной

доске). (Приложение 4)(Задание на интерактивной доске). (Приложение 4)

make

do

sports

Some cooking

homework

money

report

friends

shopping

a mistake

Purpose: to revise the phrases with make and do.  Pupils fill in the table (2 min):

Слайд 16Check yourselves:
make
do















Check yourselves:makedo

Слайд 17 Purpose: to develop speaking abilities (1 min)
Students’ activity:
1) The

girl has done some shopping.
2) The girl has done some

cooking.
3) The boy has made a bed.
4) The girl has done chores.
5) The girl has done housework.
6) The man has done chores.

Teacher’s activity:
Right you are!

Teacher’s activity:
Now use the phrases with «make» and «do» and describe the pictures.

Purpose: to

Слайд 18 Purpose: to check homework (2 min)

Purpose: to check homework (2 min)

Слайд 19 Let’s relax: follow the cloud and have a rest. (1

min)
Purpose: to arrange change of activities to prevent tiredness,

to relieve emotional stress of children (1 min)

Слайд 21Purpose: to revise lexical material (2 min)

Purpose: to revise lexical material (2 min)

Слайд 22Matching
To behave
To obey smb
Pocket money
Drive smb mad
Grow up
To embarrass
Pay attention

to
To do chores
Обращать внимание
Сводить с ума
Вырастать
Приводить в замешательство
Слушаться
Делать работу

по дому
Карманные деньги
Вести себя
20131114_164043_001.3gp
MatchingTo behaveTo obey smbPocket moneyDrive smb madGrow upTo embarrassPay attention to To do choresОбращать вниманиеСводить с умаВырастатьПриводить

Слайд 23Purpose: to read for detail (10 min)

Purpose: to read for detail (10 min)

Слайд 25Check yourselves:



Check yourselves:

Слайд 26
Listening
Purpose: to practice listening for specific information ( 5 min)

ListeningPurpose: to practice listening for specific information ( 5 min)

Слайд 27
Teacher: Let’s work in pairs. Use the following phrases to

write short dialogues.

Pupils work in pairs and act out

the dialogues.

Parents: 1.    You're driving me mad! 2.    I'd like you to go to university when you finish school! 3.    Why have you locked the door again? 4.    That music is getting on my nerve

Children: a)    Can't I decide for myself? b)    Please don't nag me, Mum. c)    Will you give me some pocket money this week? d)    But    we need to have some fun! e)    Leave me alone. I need my space.

Speaking. Purpose: to work in pairs ( 5 min)

Teacher: Let’s work in pairs. Use the following phrases to write short dialogues. Pupils work in pairs

Слайд 28Purpose: to enlarge students active vocabulary (3 min)
Recurrence of lexical

material

Purpose: to enlarge students active vocabulary (3 min)Recurrence of lexical material

Слайд 29Purpose: to sum up what have been studied at the

lesson (1 min)
Summarizing

Purpose: to sum up what have been studied at the lesson (1 min)Summarizing

Слайд 30Homework
Purpose: to instruct the children in doing homework, to express

the students’ opinion about their class work (1 min)

HomeworkPurpose: to instruct the children in doing homework, to express the students’ opinion about their class work

Слайд 31Teacher: Thank you for your work. I wish you good

luck!

Teacher: Thank you for your work. I wish you good luck!

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика