Разделы презентаций


What kind of a person are you?

задачиЦелостно развивать ребенкаРасширять общий и лингвистический кругозорФормировать самооценкуТренировать структуру I’d rather

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1What kind of a person are you?
УМК В.П.Кузовлев “English 8”
Казунина

Полина 752 гр.

What kind of a person are you?УМК В.П.Кузовлев “English 8”Казунина Полина 752 гр.

Слайд 2задачи
Целостно развивать ребенка
Расширять общий и лингвистический кругозор
Формировать самооценку
Тренировать структуру I’d

rather

задачиЦелостно развивать ребенкаРасширять общий и лингвистический кругозорФормировать самооценкуТренировать структуру I’d rather

Слайд 3Тематический настрой
T: When we describe people we do not just

talk about their physical appearance, we also describe their character.

How many positive and negative features of character do you know?
P1: Honesty!
P2: Intelligence!
P3: Kindness!

T: Yes, right you are! But are you always honest, gentle and kind?
Ps: Not always…
T: Do you know what should we do to get such features of character? It is our choice what we prefer to do in order to achieve it.
Тематический настройT: When we describe people we do not just talk about their physical appearance, we also

Слайд 4Я бы предпочел( предпочла)….
In English we use:
Would rather (I'd

rather...) - Я бы предпочел( предпочла)….

Would rather (do) = would

prefer (to do). After would rather we use the infinitive without to.

- "Shall we go by train?"

- "I'd rather go by car. " (not to go)

Я бы предпочел( предпочла)….In English we use: Would rather (I'd rather...) - Я бы предпочел( предпочла)….Would rather

Слайд 5Let’s make a mind-map

Let’s make a mind-map

Слайд 6Презентация
Т: Let’s arrange these ideas in an unusual form. A

poem!
Now read my example:

ПрезентацияТ: Let’s arrange these ideas in an unusual form. A poem!  Now read my example:

Слайд 7I'd Rather Be

I'd rather be the one who gets along,
Who

steps in time and doesn't miss a song.
I’d rather live

with mercy, love, and grace;
And always bring a smile to some sad face.

I'd rather be the gentle touch of love.
I'd rather teach of nobler things above.
I'd rather put that twinkle in those eyes
That brings a little laughter; such surprise!

I'd rather be the one who makes the peace,
The one who causes quarreling to cease,
Than live without any simple aim!
For such a life we are to blame!

I'd Rather BeI'd rather be the one who gets along,Who steps in time and doesn't miss a

Слайд 8The last structure in the poem is a bit longer…
Study

the structure after would rather:

I'd rather do something than do something else.

For example:
I'd rather stay at home tonight than go to the cinema.
The last structure in the poem is a bit longer…Study the structure after would rather:

Слайд 9Тренировка
Читают за учителем стихотворение по строчке
Переводят вместе
Читает кто-нибудь один по

желанию
Читают по ролям

ТренировкаЧитают за учителем стихотворение по строчкеПереводят вместеЧитает кто-нибудь один по желаниюЧитают по ролям

Слайд 10Реконструкция
I'd rather be…
I’d rather live with…
I'd rather teach…
I'd rather put…

We’d rather do…
You’d rather do…. than do….

РеконструкцияI'd rather be…I’d rather live with…I'd rather teach…I'd rather put…  We’d rather do…  You’d rather

Слайд 11Креативное письмо
Very soon there will be the New Year holiday.

Will you write your New Year Resolutions with the pattern

“I’d rather”. Create interesting poems, write them down, read in class and to your parents. Let’s develop our noble features of character!
Креативное письмоVery soon there will be the New Year holiday. Will you write your New Year Resolutions

Слайд 12Презентация
Все садятся за «круглый стол» и зачитывают свои креативные письма.


При этом учитель дает установку на внимательное прослушивание и последующую

оценку.
Сообщаются критерии оценки: письмо должно отвечать требованиям выбранной стихотворной формы
После чего, путем голосования выбираются лучшие, а авторы признаются наиболее креативными, добрыми, честными, миролюбивыми и т.д.
ПрезентацияВсе садятся за «круглый стол» и зачитывают свои креативные письма. При этом учитель дает установку на внимательное

Слайд 13Рефлексия
Учитель благодарит всех за работу, всех хвалит, а затем раздает

рефлективные карты
What new features of character have you learnt?
Was it

interesting to write a poem-resolution?
What is special about this kind of the poem?
What have you felt when writing?
Can you now say that you have become more wise, honest and kind person?
Can you say that you have done a good job?
Were you sincere, writing your resolutions?


РефлексияУчитель благодарит всех за работу, всех хвалит, а затем раздает рефлективные картыWhat new features of character have

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика