drive control surface size and loading
A380 – 1.25 million
lb MTOW – extensive use of hydraulicsCessna 172 – 2500 lb MTOW – no hydraulics – all manual
Pilot inputs are transmitted to remote actuators and amplified
1
3
Flap Drive
Spoiler Actuator
Landing Gear
Nosewheel Steering
Power Transfer Unit
Single-Aisle
REF.: AIR5005 (SAE)
REF.: AIR5005 (SAE)
Conventional Mechanical
Pilot input mechanically connected to flight control hydraulic servo-actuator by cables, linkages, bellcranks, etc.
Servo-actuator follows pilot command with high force output
Autopilot input mechanically summed
Manual reversion in case of loss of hydraulics or autopilot malfunction
BOEING 757 AILERON SYSTEM
PILOT INPUTS
AUTOPILOT INPUTS
LEFT WING
RIGHT WING
Система ручного насоса обеспечивает:
открытие боковых замков, замков рельсов и порога;закрытие боковых замков и замков порога;подъем рампы;откат и накат рампы;дозаправку гидробака;питание через семипозиционный кран аварийной гидросистемы.
Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:
Email: Нажмите что бы посмотреть