Разделы презентаций


Формирование навыков говорения и аудирования у младших школьников

An information gap activity...On the farm…Sarah Phillips Young Learners, Unit 2.2 ‘An information gap activity’

Слайды и текст этой презентации

Слайд 1Формирование навыков говорения и аудирования у младших школьников
Мастюгина Дарья, методист

компании Релод, представитель издательства Оксфордского университета

Формирование навыков говорения и аудирования у младших школьниковМастюгина Дарья, методист компании Релод, представитель издательства Оксфордского университета

Слайд 2An information gap activity...
On the farm…
Sarah Phillips Young Learners, Unit

2.2 ‘An information gap activity’

An information gap activity...On the farm…Sarah Phillips Young Learners, Unit 2.2 ‘An information gap activity’

Слайд 3An information gap activity...
On the farm…
Sarah Phillips Young Learners, Unit

2.2 ‘An information gap activity’

An information gap activity...On the farm…Sarah Phillips Young Learners, Unit 2.2 ‘An information gap activity’

Слайд 4Think about very young children learning their mother tongue. What

can we learn from this and use in the language

classroom?

2. To what extent are children going to speak in English in the classroom?

3. Are the children going to produce new language as soon as it is introduced?

Speaking and listening in the classroom environment…

Think about very young children learning their mother tongue. What can we learn from this and use

Слайд 5Some conclusions…
Innate learning of the mother tongue; children will expect

to ‘take away’ language from their lesson that they can

use immediately.

Imitation is key to language acquisition.

Children learn through immersion in familiar/accessible input.

Children learn in a supportive and interactive atmosphere.

Children respond to praise and encouragement.

Children speak when they are ready.

Some conclusions…Innate learning of the mother tongue; children will expect to ‘take away’ language from their lesson

Слайд 6What can we learn from the activity about children’s speaking

and listening in the language classroom?
Creating opportunities for speaking and

listening…

What opportunities do we create in our classrooms that encourage children to speak in English?

Who are the children going to speak / listen to?

Is the majority of speaking in language activities controlled? How could freer practice be introduced?

What can we learn from the activity about children’s speaking and listening in the language classroom?Creating opportunities

Слайд 7Activities should provide…
Good models (teacher / audio/visual material).
Interactive and supported

pair work.
Personalised / relevant topics.
A variety of interaction patterns (whole

class together, whole class to teacher, pairs, small groups…).

A reason for speaking / listening.

Activities should provide…Good models (teacher / audio/visual material).Interactive and supported pair work.Personalised / relevant topics.A variety of

Слайд 8On the farm…
Organising ‘supportive’ speaking/listening activities… creating a ‘scaffold’.
Think about

the information gap activity. Make brief notes about the various

stages of the activity. How did each stage help to support the activity?

On the farm…Organising ‘supportive’ speaking/listening activities… creating a ‘scaffold’.Think about the information gap activity. Make brief notes

Слайд 9Analysing activities that encourage interactive speaking and listening…
Control creativity

Interaction who

are the children speaking to?

Imitation / immersion / interacting with

others?

Natural communication strategies?
Analysing activities that encourage interactive speaking and listening…Control 		creativityInteraction 	who are the children speaking to?Imitation / immersion

Слайд 12…thinking about…
The opportunities we create for speaking and listening in

our classrooms.
The language demands of our activities.
Supporting and encouraging children

to listen and speak in English.
…thinking about…The opportunities we create for speaking and listening in our classrooms.The language demands of our activities.Supporting

Слайд 13What else?
RESOURSE BOOKS FOR TEACHERS
Young learners
Assessing young learners
Drama with children
Games

for children...

RESOURSERS FROM WWW.OUP.COMtests

What else? RESOURSE BOOKS FOR TEACHERSYoung learnersAssessing young learnersDrama with childrenGames for children...RESOURSERS FROM WWW.OUP.COMtests

Слайд 14Primary books from Oxford University Press
Для детей с различным типом

восприятия: визуальным, аудиальным и кинестетическим;
Дополнительные разделы, посвященные культурному компоненту;
Обновленная

система тестирования;
Дополнительные упражнения по практике разговорного английского (Fluency sections) с DVD
Уникальная игровая методика обучения чтению и письму;
Упражнения методом физического реагирования, песни, игры, инсценировки;
Задания на постановку правильного произношения;
Задания на раннюю подготовку к ОГЭ и ЕГЭ, Cambridge English (YLE),
Развитие социальных компетентностей: дружелюбие и отзывчивость, готовность помочь, чувство благодарности и ответственности;
Усовершенствованное цифровое предложение:
Дополнительные пособия по грамматике, чтению и письму – Grammar Friends, Readers, Alphabet Book and Oxford Primary Skills.
Primary books from Oxford University PressДля детей с различным типом восприятия: визуальным, аудиальным и кинестетическим;Дополнительные разделы, посвященные

Слайд 15ЭМС «РЕЛОД-Новосибирск»
Магазин «ОКСБРИДЖ»
Каменская, 32 (за Оперным театром)
т.218-83-77, 286-30-72

Мастюгина Дарья
т. 218-84-12,

8-903-934-30-98
daria_relod@ngs.ru
Информация о конкурсах и семинарах:
www.innyaz.ru



ЭМС «РЕЛОД-Новосибирск» Магазин «ОКСБРИДЖ»Каменская, 32 (за Оперным театром)т.218-83-77, 286-30-72Мастюгина Дарьят. 218-84-12, 8-903-934-30-98daria_relod@ngs.ruИнформация о конкурсах и семинарах:www.innyaz.ru

Обратная связь

Если не удалось найти и скачать доклад-презентацию, Вы можете заказать его на нашем сайте. Мы постараемся найти нужный Вам материал и отправим по электронной почте. Не стесняйтесь обращаться к нам, если у вас возникли вопросы или пожелания:

Email: Нажмите что бы посмотреть 

Что такое TheSlide.ru?

Это сайт презентации, докладов, проектов в PowerPoint. Здесь удобно  хранить и делиться своими презентациями с другими пользователями.


Для правообладателей

Яндекс.Метрика